2. část rozhovorů s Joem Crockerem_cz

06.12.2015 20:42

 

V tomto druhém článku se nacházejí rozhovory s dalšími dotazujícími, kteří zaslali své otázky.

 

v případě, že jste v archívu Novinek omylem kliknuli na tento článek a nebo se chcete vrátit zpátky k úvodu tématu, klikněte zde

 

 

[AT]Peter Shannon_CZ: Kterou postavu sis v Kampani nejvíce oblíbil a proč?

No nejdříve to byl Steve Hawkins. Ale né proto, že to je hlavní postava hry, ale celé jeho jméno a jeho typický šátek omotaný kolem hlavy se mi líbil. Byl jsem vlastně menší a tahle kritéria mě zaujala. Takže jsem často hrával s ním v mých začátcích po netu. A k němu jsem si pak přidal Crockera. Jak už jsem odpovídal Sharce, tak jelikož je Joe medik a mě vždy bavilo hráče obvazovat s celým jeho jménem i s označením cz a aby i vzhled byl pokud možno identický, vybral jsem si i jeho. Takže Hawkins i Crocker jsou oblíbení vůbec tak jakože nejvíc.

 

Která mise v Kampani je Tvá nejoblíbenější a kterou naopak rád nemáš?

Tak těch misí je víc, než jen jedna nejoblíbenější, ale pokud jde teda vysloveně o tu jednu, tak je to jednoznačně Havárie v džugli. Protože má své kouzlo atmosféry džungle a zvláštně pocitově na mě působí, když tam člověk slyší zvuky fauny. A dovolil bych si ještě zmínit misi hned po havárii a to je Dobývání kopce. Taky atmosférická mapa. To se nedá jednoduše ty pocity popsat, co já osobně prožívám a okolnosti jaké vnímám.

Asi su divné. Ale tak prostě mě dokážou pohltit detaily, kterých si všímám. Z těch, co nemám rád mi nějak nesedla Pevnůstka. Moc Kongů a ještě hráč musí spěchat zničit 3 minometné týmy, aby nebylo pozdě a nezazněl takový ten jakoby gong, že je mise neúspěšná. A taky nemusím příliš mise bez ženisty. To si pak musím příslušnou zbraň přepnót na jednotlivý výstřely, abych náboje ušetřil.

 

Měl jsi možnost vyzkoušet i volně stažitelné datadisky Red Dawn a Rising Sun? Pokud ano, co na ně říkáš?

O Red Dawnu se mi kdysi zmínil MUKADE-CZ, že je to jediná mise, kde má hráč odstřelovačku a musí zachránit pitola. Popravdě ani nevím, proč se mi do tohohle jednomisijního datadisku nechtělo. Léta jsem Red Dawn nějak přehlížel, až mi to jednou nakonec nedalo, stáhl si ho a vyzkóšel. Red Dawn je povedený, i když je blbost, aby tam Hawkins sám vystřílel desítky Kongů a zachránil pilota. Je to dost těžká mise díky odstřelovačům. No a Rising Sun... nevím, nemůžu nějak moc objektivně hodnotit, ale podle toho, co si mi vyprávěl ty a ukazoval na obrázcích, tak na tyhle úpravy map opravdu nejsu. A je jedno, jestli je to datadisk. No prostě se mi moc nelíbil, nic mi to neříkalo.

 

Vyzkoušel jsi i Vietcong 2? Považuješ ho za důstojného nástupce skvělé jedničky?

Já jsem si ho vyzkóšel jenom jako divák, když kamarád, co bydlel ve stejném patře na baráku, ho zkusit chtěl. Kromě snad na úvod v baru, kde hráč může pokecat s ostatníma vojákama a slyšet tak aspoň nějaké vtipné konverzace a to dokonce i s opilým Stevem Hawkinsem, tak jinak pokládám tuhle hru za totální propadák a za ostudného a nedůstojného nástupce jedničky, potažmo i FA.

A to musím přiznat, že tenkrát jsem se na něj těšil, jak to všechno bude vypadat, když měl za pár měsíců vyjít. No a pak ''vyšlo'' tohle... to byla katastrofa. Stačí se podívat na videa na YouTube. Nikdy jsem tedy nelitoval toho, že jsem ho nezkusil. Ještě navíc je pro mě naprosto nepochopitelný, aby třeba po zabití hráče v české verzi s českým dabingem se na obrazovce objevilo ''Mission failed''. No to snad tohle...!

 

Jako dlouholetý hráč Vietcongu jsi jistě narazil na nejrůznější chyby ve hře. Které Tě nejvíce iritují a které naopak pobaví?

No, napíšu jich jen pár, protože jich je mnoho. Tak irituje mě, že když zabiješ dva Kongy a oni se sesypou na stejný flek, tak leží skrz sebe, místo toho, aby jedna mrtvola ležela na druhé. Pak jsem si všiml, že v některých misích visí například keříky nebo kapradinky těsně nad povrchem země, takže se tak jakoby nad půdou vznáší. A ještě bych se vrátil k Havárii v džungli. V tom bunkru (hned ty první 2 bunkry, jak se odchází od spadlého vrtulníku), kde se dají sebrat 2 granáty, se lze propadnout pod mapu. Stačí jít tím vyhrabaným vchodem do bunkru a levá stěna je bez kolize, takže postava hráče začne z terénu mizet, až může spadnout mimo mapu dolů a zabít se.

Pobaví mě třeba ty chyby, když jsem zabil Konga a část jeho Simonova mu zůstane trčet jakoby zapíchnutý v těle přímo na místě srdce. Je to ve Fotogalerii kuriozit. A takovýchhle zachycených srandiček je tam víc a ty mě většinou pobaví. Myslím si, že zachycení těchto kuriozit v podobě fotek není špatné, protože člověk na nich uvidí neobvyklé věci a myslím si, že jsou vzácné. Pobaví mě ještě, když má někdo špatný ping a ted' ho vidím, jak se jeho postava zadrhne zvláštně v pozici, jako by seděl na koni nebo se chystal vyskočit a po svůj pas projde skrz půdu nebo hlavně přes kládu. Nebo kolikrát projde celou postavou i přes rohy nějakého baráčku nebo rohy zdiva v NVABasi. Je to strašně moc komický to vidět.

 

Máš raději základní mapy, nebo Tě víc baví mapy uživatelské? A která mapa je Tvá nejoblíbenější, je-li taková?

Mě tak nějak baví oba druhy map. Akorát je tam ten základní malinký problém, že základní mapy mají všichni a zahraje si je široká veřejnost. Kdežto na uživatelských si člověk zahraje v případě, pokud ju má stáhnutou mnoho hráčů. I když jsou vlastně TOP uživatelské mapy, které si lidi masivně postahovali a tudíž u nich není problém si na nich zahrát s jistotou, jelikož sou populární. Malinko víc se přikláním k těm základním, ale kvalitní a hezké uživatelské kósky určitě nezatracuju.

Co se týče nejoblíbenější mapy, tak to byl vždy HamburgerHill, pak takové ty hezké mapy jako sou 3 kaňony nebo Stream. Akorát je zajímavý, že například Hambáč, ačkoliv je to mapa z VC1, tak se dá zahrát po netu až po nainstalování datadisku FA. Tohle mi vždy připadalo být zvláštní, proč některé základní mapy z Jedničky jsou pro Coop přístupné až s FA? To teda netuším.

 

Podařilo se Ti projít některé coop mapy sám beze smrti?

Podařilo určitě několikrát. Je ale pravdou, že nesnáším, když hraju sám (kdo by to asi měl rád, že..?) Ale tak jako pár jich bylo. Akorát musím podotknót, že to nebylo na režim Teamrespawn, na kterým se to cení asi mnohem víc. A ačkoliv je nula v některých ohledech nežádoucí číslo, tak zrovna tady hráče potěší, že dokázal nezhebnót. A kdyžuž jsem nějaké mapy prošel beze smrti na Teamrepawn, tak to bylo s týmem. A už je jedno, jestli sme měli nějaké padlé nebo tým dokázal projít celý s čistým štítem.

 

Co říkáš na mapy, které nejsou z typický vietnamského prostředí, ale představují např. pouštní krajinu, současné město, střední Ameriku či dokonce zasněženou zimní krajinu?

Tak pouštní krajina může vypadat zajímavě, pokud by člověk ocenil, že si s tím autor mapy hodně vyhrál. Ale jinak to do přirozeného vietnamského prostředí nepatří, takže já tyhle - řekněme fantasy mapy moc nemusím. Pokud jde o města, tak ty sou v pořádku, protože je to taky normální prostředí.

Střední Ameriku? No, nevím, jak to myslíš... snad že by Vietnamci nosili sombréra, byli víc opálení nebo se hrálo v nějakých mexických osadách...? Tak to pak určitě né. No a zasněžená krajina, tak to je podle mého názoru už úplná blbost největší, ale čistá recese. Radši ze všeho nejvíc mám radši příliš porostama nezahuštěnou džungli.

 

Sleduješ tvorbu Gonza na jeho webu? Pokud ano, tak co říkáš na jeho chystané mapy?

Na GONZŮv se jednou za čas mrknu, co tam má za novinky a jaké se vedou diskuze v jeho knize návštěv. Ale jaké chystá mapy jsem si tak nějak nevšiml. Ale tak jako je každopádně šikovný, že se těm mapám věnuje. Né každý si totiž může dovolit se pustit do tvorby map a podobně, protože je potřeba rozumět několika věcím a mít na to trpělivost, znalosti, buňky na programování a další věci a ještě zmíněnou šikovnost. No a tohle vše a možná i mnohem více GONZO podle všeho má a proto veškerý tyhle novinky dělá. Jo a dělá je úspěšně a tak ještě uvidíme, kolik si toho ještě chystá připravit.

 

Netoužil jsi někdy být členem nějakého Coop týmu, případně neuvažoval jsi někdy o založení vlastního týmu?

Na tohle bude podle mě docela srandovní odpověd'. No po pravdě ani nijak čoveče netóžil... ale - tenkrát mi Ryan od Bakerů napsal na ICQ, že žárlím na karlose1.cz, že on se k nim dostal a já ne. A to sem se s Bakerama poznal a stýkal mnohem dřív, než právě karlos. No tak sem se mu za tohle smajlíkama vysmál a napsal sem mu, že o členství mi nejde, že si s nima vždy rád zahraju a ani bych se k nim se svým delším nickem nehodil.

No a vlastní tým byl založen spontánně a to je Elit'ácký Kolektiv. A jak se ukázalo, byl to velmi dobrý nápad. Není moc hráčů, s kterýma si přes net a zvláště ve hře rozumíš tak přátelsky, jako byste spolu vedli sebe naživo hráli třeba v herně nebo ste byli někde na setkání. To je zlatý a právě díky téhle morálce se tým rozvíjel a byl soudržný. Prostě fajn paráda.

Jo a mimochodem, touhle otázkou si mi připomněl tu anketu, kterou si Bakeři tenkrát vyvěsili: Jaký je pro vás největší úspěch, kterého jste dosáhli ve Vietcongu? Dodnes se prostě musím smát tomu, když většina členů (nejčastěji to ale psali ti nejposlednější přijatí), že se dostali do Squad Baker. No tak z toho sem fakt opravdu nemohl...

 

Co Tvé zkušenosti s cheatery? Musel jsi často řešit na svém serveru nějaké podvodníky?

Často ne. To bylo vždycky jak se říká semtam. Ale udivilo mě pokaždý, že se někdo snaží cheatovat, když sem tam byl jako admin. A nebo dobrá - né každý hráč poznal Vietcong tak dobře, že by rozpoznal, že admin má nejnižší ping v tabulce seznamu hráčů na serveru. Prostě je nenapadlo, že je tam i admin a že jim ten cheat neprojde. Třeba, když se někdo vznáší k nebi a já ho za to pěkně zmastím kickem. A pak se tomu ještě divil, takže dostal ban.

Ale jeden z nejzákeřnějších cheatů, který sem kdy poznal, bylo rychlobodání nožem přes celou mapu na dálku a ten cheater nebyl vůbec v dohledu. Takový ten nepříjemný zrychlený zvuk, který se k hráči blíží, když ten nůž píchá v týhle frekvenci do skály a nakonec tě to sejme. Brrrr, hnusný pocit a ještě hnusnější cheat. Někteří zvědavci cheaty jen zkóšejí a druzí sou už regulérní bl*ci, co otravujou nebo to prostě hrát neumí.

 

Co Tě vedlo k založení webu zabývajícího se Vietcongem?

Jak už jsem odpovídal Sharce, tak mně ta myšlenka přišla z touhy mít vlastní webové stránky a popravdě mě nic jinýho nenapadlo, než si udělat web o Vietcongu. Ale nenapadlo mě to hned, co jsem začal hrát po netu před mnoha lety. To až postupem času, co jsem viděl jiné Vietcong weby, nejčastěji ty od CTF klanů, kterých bylo mnoho.

Akorát jsem nevěděl, kterýho vhodnýho poskytovatele pro tvorbu webu si vybrat, aby editace nebyla těžká a životnost nebyla třeba omezená. Nevím, na které jiné téma bych si založil web. Asi bych tam moc informací nenapsal, kdežto u Vietconga je to úplně jiné ''kafe'' a podle toho obsah Elit'áckého webu taky vypadá.

Web byl založen hlavně kvůli jako takovému zázemí, abych mohl psát nejbližším hráčům, kdy plánuju založit server, což už tu každý dnes ví, ale tímto prostě odpovídám na otázku i pro doplnění. A navíc má být i jako zázemí jako takové a to nejen pro naše nejbližší známé hráče, ale i pro další návštěvníky - slušné a normální fanóšky Vietcongu.

 

 

MUKADE-CZ: Když se dotáži na tvé začátky, jaké módy jsi hrával předtím, než tě uchvátil nám blízký COOP?

Tak to už si popravdě skoro nepamatuju, spíš vůbec. Řekl bych ale, že pro volnost jsem si zkusil DM, ale dát si nějaký ten bodík v CTF jsem si chtěl taky, aby pak bylo v tabulce vidět, že jsem si něco nastřádal. A chtěl jsem jich mít aspoň pár. Nemusel jsem být za každou cenu nejlepší. Ale Coop mě tak nějak automaticky zaujal nejvíc. Asi proto, že v kampani se hraje to stejné, jenom né s hráči proti Vietcongům, ale s umělou inteligencí postav. A ani jsem nad tím nijak moc nepřemýšlel. Prostě víc sem hrál Coop.

 

A pokud odbočím od Vietcongu úplně, jaké hry jsi vedle něj hrával, popřípadě hraješ?

Asi se někdo bude divit, ale semtam sem si dával starou strategii Command and Conquer z roku 95 - GDI vs. NOD. U těch NOD se mi vždycky líbil Obelisk. Taková věž, která se nabíjí el. proudem a pak vystřelí červený zničující laser na nepřítele. Pak sou tam dvě závodní hry - Screamer 2, který se stal mou nejoblíběnější závodní hrou mého dětství, stejně jako ještě starší prehistorický Fatal Racing. Na obě tyhle hry se můžou čtenáři podívat přes YouTube, aby viděli. Stačí zadat do vyhledávače. No a pak ještě Mafia, i když to vlastně střílečka je taky. A dále ještě Moorhuhny - zimní edice a i letní. Zbytek už nestojí ani za zmínku. Ale vlastně su na staré klasiky a ty sou nejlepší.

 

Co nějaká zábavná historka ze tvé dlouhodobé kariéry?

Zábavný pro mě bylo třeba to, když se mi někdo připojil na server a chtěl vysvětlit, jak on založí server. Nechápal sem to. Jak se někdo může tak blbě ptát? Ti hráči tam mají u seznamu herních serverů položku Vytvoř , tak na to přece stačí jen kliknót a pak zkusit, jestli jejich server bude na veřejnosti dostupný... nebo sou slepí?

Nebo jiný boreček škemral o to, jestli bych pro jejich klan ten server semtam nezakládal, že oni sami nemůžou zakládat ani jeden. Odmítnul jsem mu to a tak se odpojil. A odpověd' od jinýho borca na stejnou otázku byla, abych si trhnul a podobně. Tak dostal kick za tu drzost.

A aby toho nebylo málo, tak jsem se setkal i s tím, jestli bych nějakému klanu neudělal webovky. Napsal jsem mu, že ne! To už bylo opravdu moc tohle...

Další veselá historka pochází z chatu ve hře, kde jsme hráli Elit'áci Ambush a přišel hráč, který nevím, jestli byl nějak narušený, ale napsal asi 3x nesóvisle ''mam te rad'' a pak k tomu přidal ''mam rad p*del''. No tak z tohohle jsme nemohli... ono je tohle navíc v jednom článku v sekci Novinky jako záznam.

Na jedné mapě a zřejmě to bylo na Streamu nebo 3 kaňonech nás asi 4 hráče najednou zabil granát od Konga a pak zaskučela jediná postava hlasem Jakuba Saice ,,Auuu, to bolelo... *uurvaaa...'' Nějak mě to v tom momentu prostě rozřechtalo.

A co si ještě tak vzpomínám, tak určitě bych neměl zapomenót na kuriózní, až vtipné nicky hráčů, které se ve Vietcongu hodně objevovaly. Hlavně poslední roky to byl mazec. Někdy sem si říkal, že kam na to ty lidi chodí. Ale některé z nich byly fakt na TOP největších perliček. Třeba například takový SOVETSKY KVETINAC, zbran k prdu nebo Moje stara NEFIXLUJE a další klasiky, že...

 

    Díky moc za zaslání otázek a jak už jsem psal v předmluvě: Dófám, že otázky byly vyplněny k Vaší spokojenosti a třeba se dočkáme nějakého doplňujícího rozhovoru od někoho dalšího nebo dalších hráčů.

 

zpět na Novinky

zpět na Úvodní stránku