[AT]Peter Shannon_CZ: Srdcaři si cestu k dalšímu online hraní našli

05.01.2015 20:22

 

    Na prosbu, zda by náš Čestný Host [AT]Peter Shannon_CZ odpověděl po delší době na několik otázek v rozhovoru, vyhověl. Jeho zaměření se týká hraní už několik měsíců pod alternativním poskytovatelem Q tracker, který využilo mnoho hráčů. A také všeobecných témat, které netřeba nějak rozepisovat.

Peter je jedním z nejzkušenějších hráčů Vietconga a to zejména v našem okruhu přátel. Má tudíž předpoklady na to, aby zužitkoval své zkušenosti a měl tak našim čtenářům co říct. Mnoho odehraných let, postřehů a všeobecného přehledu - rovná se zkušenosti. A jelikož rád odpovídá, můžete si v následujících mnoha řádcích přečíst rozhovor, který jsme pro Vás připravili. Přejeme Vám zajímavé počtení!

 

 

Už nějakou dobu většina hráčů hraje pod Q trackerem. Je z tvého pohledu přesto po těch pár měsících, dá se říct, vše ,,při starém''?
Z pohledu seznamu serverů je vše stejné, jako tomu bylo v době, kdy ještě Vietcong zaštít'oval GameSpy. Pokud jde o počet hráčů na serverech, tak tam je to horší. Ne ke každému se dostala informace o možnosti přechodu na QTracker, případně někteří hráči neví, jak editovat hosts soubor.

 

Jak moc ovlivnil pád GameSpy rozhodnutí hráčů? Řekl bys, že srdcaři zůstali a druhá strana se Vietcongu vzdala?
Opravdoví srdcaři si cestu k dalšímu online hraní Vietcongu našli, ostatní přešli k jiné hře. Škoda jen, že mezi těmi, kdo zůstali, jsou i magoři kazící hru ostatním. Ale naštěstí jich není mnoho.

 

Po mnoha letech už je vidět na seznamu herních serverů, že hráčů přece jen skutečně ubylo - napříč celým herním spektrem. Po ránu už si tolik člověk nezahraje. Spíše odpoledne a ještě spíše ve večerních, potažmo nočních hodinách. Máš na to stejný pohled?
Vzhledem k tomu, že dopoledne Vietcong nehraju, nemám přehled o herní aktivitě v tuto denní dobu. Sám preferuju hraní spíše ve večerních a nočních hodinách, hlavně proto, že už se monitor neleskne a zejména tmavší mapy se pak lépe hrají. Ale ani večer už není na serverech tolik hráčů jako v minulosti. Dnes už jen můžeme vzpomínat na doby, kdy na Coop serverech byl takový nával, že člověk byl rád, že se vůbec mohl k nějaké hře připojit.

 

Zároveň tím, že účast a šance na připojení se více hráčů na server poklesla, musí někdy člověk dlóho čekat na další hráče. Zaregistroval si sám něco takového? Popřípadě dotklo se to komunit na Teamrespawnových Coop serverech?
Hráčů na teamrespawnových serverech už bývá méně, ale stále se ještě dokáže sejít dostatečný počet. Osm hráčů na Coop serveru nemusí být ani v dnešní době utopie. Chce to ale průběžně sledovat seznam serverů (např. na www.vietcong1.eu), a jak jsou připojeni dva tři hráči, tak se hned přidat. A další se pak jistě ještě připojí, když uvidí, že se hraje.

 

Vietcong je už velmi stará hra, která už svoje roky má, jak ten čas utekl. Je to i o tom, že spósta hráčů přešla na mnohem novější a propracovanější hry?
Jsou lidé, kteří si nějakou hru zamilují a vydrží ji hrát celé roky, bez ohledu na to, že zejména po grafické stránce zastarává. A pak jsou lidé, pro něž je jakákoliv hra jen dalším ''zářezem''. Tahle druhá skupina lidí je prostě trochu jednodušší a k pobavení jim stačí slintat nad hezkou grafikou. Takže vlastně u žádné hry dlouho nevydrží a neustále skáčou z jedné na druhou.

 

Když se ještě pozastavíme u Teamrespawnu, kde vládne světový jazyk angličtina. Udržují se hráči v téhle Coopové komunitě a tudíž vydrží hrát ještě dlouho?
Na teamrespawnových Coop serverech je stále relativně silná komunita dokonce se objevují i noví hráči. Takže je předpoklad, že týmové hře v nejbližší době ještě umíráček nezazvoní.

 

Je většina z nich někde zaregistrovaných a tudíž se na hru domluví a vždy je dobrá účast nebo se většinou scházejí náhodně?
Spousta hráčů je zaregistrovaná na některých webech, které jsou zaměřeny na kooperativní hru. To jim pak dává možnosti hrát i na některých zaheslovaných serverech. Já sám se do registrací příliš nehrnu, nepovažuji to za nutné. Většina hráčů stejně chodí hrát na servery, které jsou volně přístupné. Nevím, jestli se někteří hráči na hře domlouvají, ale domnívám se, že v naprosté většině se na serveru scházejí náhodně, případně sledují, jaká je účast, a když vidí, že se to začíná ''slejzat'', tak se přidají.

 

Jak často si ty sám dnes zahraješ Vietcong?
V současné době hraju dost nepravidelně. Ale zejména o víkendech a v době dovolené sleduju herní aktivitu, a pokud vidím, že se sešli dobří hráči a navíc se hraje i nějaká fajn mapa, tak se přidám. Nedávno si Vietcong vyzkoušela i moje kamarádka a začalo ji to hodně bavit. Tak spolu občas hrajeme po LANu, aby si to potrénovala. Třeba se mi podaří získat pro Vietcong novou hráčku. ;-)

 

Nedávno se objevilo pár, jak ty říkáváš, ,,Utilitek''. Modifikované zvuky zbraní z jiných her nebo jiné typy uniforem vojáků a třeba i obličej Nhuta a podobně. Je to v sóčasné době k něčemu dobré podle tebe?
Modifikované zvuky zbraní nemusí být nutně špatné, nebot' některé původní zvuky nejsou příliš realistické (např. puška M16 zní skoro jako dětská hračka). Nicméně si myslím, že lepší by bylo zaměřit se spíše na zásadní nedostatky ve hře, jako je třeba podpora pro širokoúhlé monitory (formát 16:10 a 16:9). Vietcong (i Vietcong 2) se sice tváří, že široký formát podporuje, ale ve skutečnosti je obraz pouze roztažen na šířku a tudíž deformován.
Vidět je to zejména na tvarech, které mají být kruhové, např. víka barelů, kola vozidel a podobně. Člověk si na to sice zvykne, ale pokud by se tohle vyřešilo, zmizely by ty protivné deformace, rozšířil by se i zorný úhel a hraní by bylo o něco příjemnější. A je tu ještě jeden problém týkající se hraní Vietcongu pod Windows 7, kterého jsem si nejspíš jako jediný všimnul já (nebot' se o něm na žádném fóru nepíše), a sice ten, že je zde špatný stereoefekt.
Konkrétně jde o to, že je nutné být od zdroje zvuku dostatečně daleko, aby bylo možné rozeznat, z které strany ten zvuk přichází. Když bude např. někde hrát rádio a já se budu těsně u něj k němu střídavě natáčet pravým a levým bokem, tak mi bude do obou uší hrát stejně. Teprve od vzdálenosti cca 3-4 m začnu rozeznávat směr, odkud hraje. A čím hlasitější zvuk, tím dále musím být od jeho zdroje, abych rozeznal, odkud jde. U motoru vrtulníku je to poznat až od poctivých padesáti (!!!) metrů.
Co jsem tak zjišt'oval, tak všichni, co hrají Vietcong na Win7, mají tento problém. Na Vistách to údajně neblbne a na Win8 prý taky ne. Zřejmě je to tedy specialita pouze na Win7. Pro Vietcong jsou nejlepší WinXP, na nich je vše OK. Kdyby někdo dokázal ten špatný stereoefekt na Win7 vyřešit, byl bych mu povděčen.

 

Instaloval by sis tyto vymoženosti aspoň proto, aby sis je na vlastní uši i oči vyzkóšel?
Ne, nikdy jsem nic takového nezkoušel. Žádné modifikace mě nezaujaly, navíc mám obavy z případné nekompatibility s normální hrou.

 

Většina herních serverů už zeje prázdnotou. Dá se někdy ještě spatřit server, který by byl plně obsazen?
Nevím, jak je tomu na serverech s ''hopsacími módy'' (CTF, DM, TDM, ATG, atd.), nebot' tyto já nehraju, ale na Coop serverech lze občas vidět ''plný dům'', případně téměř plný.

 

Dá se vůbec polemizovat nad tím, který herní mód je dodnes nejhranější? Coop nebo CTF? Oba jsou pro Vietcong nejpopulárnější, když vezmeme v potaz, že CTF serverů bývalo na seznamu vždy nejvíce?
Polemizovat lze nad čímkoliv. Mě osobně ale tahle otázka netrápí. Hraju pouze Coop mód a ostatní módy mě nezajímají. Mimochodem, větší počet serverů toho kterého módu je sice hezká věc, ale mnohem důležitější je počet hráčů na nich.

 

Vy, členové Alpha Teamu, si ještě spolu někteří dodnes zahrajete?
Aktivních členů už máme málo. Společné hry si nedomlouváme, každý hraje individuálně podle chuti a nálady. Na serverech se potkáváme jen výjimečně.

 

Jaké jsou hlavní výhody hrát na Teamrespawnu a jaká jsou negativa?
Výhodou bezesporu je, že divočáci vyznávající Rambo-styl rychle zemřou a nekazí pak hru ostatním. Jedna hra = jeden život, to nutí hráče postupovat takticky a krýt se, nebot' v případě smrti se z něho stává divák, což už není tak zábavné. I když, já i v tomhle vidím pozitiva a zejména ve svých začátcích jsem rád sledoval zkušené hráče a snažil se něco odkoukat. Takže pro mě teamrespawn vlastně žádné nevýhody nepřináší.
Dokonce mi vyhovuje i systém praktikovaný na serverech Pixelhunter.eu, kde se v případě smrti celého týmu považuje mise za neúspěšnou a mapa se nedohrává. Následuje restart a druhý pokus. Pokud i ten selže, mění se mapa.

 

Vietcong skrývá v sobě hodně překvapení. Jedním z nich jsou třeba hodiny v misi Havárie v džungli ukazující reálný čas (v PC systémový). Dali si s tím vývojáři záměrně práci nebo proč si podle tebe myslíš, že se takové zajímavosti ve Vietcongu objevují?
Tohle je spíš otázka pro samotné vývojáře. Ale podobné blbinky se vyskytují i v jiných hrách. Pro hráče je to takové malé zpestření a alespoň je pak na různých fórech o čem diskutovat. Docela obdivuju lidi, kteří hledáním těchto ''easter eggs'' stráví spoustu času.

 

Jak tě zaujaly nedávno na web zakomponované sestříhané hlášky? Máš tam sestřih, který se ti nejvíc líbí?
Je to zajímavý nápad. Seskládáním různých hlášek vznikají občas hodně vtipné dialogy. Sestřih je celý fajn, myslím, že není třeba z něho něco vypichovat.

 

Je Vietcong tvojí nejoblíbenější PC hrou a poznal si přes něj i zajímavé lidi? Popřípadě zachovaly se ti v paměti nějaké zajímavé kuriozity nebo zážitky?
Vietcong je rozhodně mou nejoblíbenější PC hrou a zároveň mou první online hrou. V současné době už ani jinou hru nehraju. Za osm a půl roku hraní Vietcongu po netu jsem na Coop serverech potkal spoustu dobrých hráčů, českých i zahraničních. Bohužel už většina z nich přešla na jiné hry. Na nějaké kuriozity z hraní si moc nevzpomínám, spíše mi v paměti utkvěly některé hry, kdy se mi obzvlášt' dařilo.

 

A poslední otázka na závěr: Jak dlóho vydrží sóčasný stav Vietcongu, pokud máme na mysli jeho herní využití po Internetu? Je to sama o sobě česká herní Legenda, na kterou se nedá zapomenout?
Nemám věšteckou kouli, abych z ní vyčetl, jak dlouho se ještě bude Vietcong po Internetu hrát. Mohu jen doufat, že to bude co nejdéle. Pro opravdového srdcaře je to skutečná herní legenda, a nejenom česká. Rozhodně ho nehodlám v dohledné době opouštět a v mé mysli bude mít navždy výsostné postavení.

 

    Díky, že sis našel čas na zodpovězení otázek k rozhovoru a hodně štěstí při hraní Vietconga!

 

zpět na Novinky

zpět na Úvodní stránku