Dát si před nick tag byla česká Coop specialita, tvrdí [AT]Peter Shannon_CZ

17.10.2015 11:23

 

    Našeho dalšího hosta v rozhovoru nemusíme snad nijak zvlášt' představovat. Všichni jej známe. Nicméně i tak bych si dovolil hned jako vždycky na úvod poznamenat, že se jedná o jednoho z nejzkušenějších hráčů a největších fanóšků Vietconga, který se v oblasti naší oblíbené hry kdy pohyboval... nebo lépe řečeno se pohybuje stále. Své všeobecné poznatky, zkušenosti a vyprávění o historii Alpha Teamu se nám velmi podrobně rozpovídal náš Čestný Host , hráč [AT]Peter Shannon_CZ .

A právě proto, že jsem psal o jeho poznatcích a zkušenostech, je jasné, že si budeme rozhodně v tomto článku mít co přečíst. Ačkoliv Peter patří mezi ty nejposlednější aktivní hráče, kteří zůstali Vietcongu dodnes věrní, tak toho má už hodně za sebou. Svým způsobem patří on mezi hráče, kteří sou unikátní svou vytrvalostí u jedné konkrétní PC hry. Což (a jak můžeme bezpochyby konstatovat), je skutečně obdivuhodné. A zvlášt', pokud je hráčem, jehož morálka a osobnost dodávají hře ty správné hodnoty a kvality.

Má toho skutečně hodně za sebou a nyní se ostatním čtenářům svěřuje o svých zážitcích. Co se mu utkvělo jako první v paměti? ,,Určitě rád vzpomínám na to, jak jsem si po dvou a půl letech hraní Vietcongu pouze ve dvou lidech po LANu mohl konečně zahrát ve větším počtu hráčů přes Internet. To se psal červen 2006. A taky na založení Alpha Teamu o rok později,'' vypráví.

Je to pro něj skutečně jedinečná hra. Co na tom, že má už Vietcong za sebou několik let? Obecně se říká, že mnoho starých klasik a to zejména i těch českých jsou nejlepší. Mnoho dnešních ''vymakaných'' her není špatných, nicméně díky starším přehledným hrám své tehdejší doby se dostanou lépe člověku do podvědomí a tím spíš je to pro něj i srdcová záležitost, což je takový kompliment pro starší, chcete-li tak ''gamesy''. ,,Potvrzuju, že byl a stále je dobrou výplní volného času a kvalitní zábavou, pokud hru nekazí různí ''Rambové'' a fanatičtí vrhači granátů,'' doplňuje náš host.

Mimo jiné se Peter úvodem také zmiňuje i o založení Coop komunity. Já sám jsem vlastně ani neměl tušení, jaká původní sestava hráčů byla u startu týmu. ,,Na úplném začátku jsme byli dva, tým jako takový pak vznikl okolo čtyřech členů. Byli to Cerggman, FaFa, McKay a já. Prvotní impuls na založení coop týmu přišel od Cerggmana,'' povídá a přitom překvapivě o Cerggmanovi doplňuje ,,Sice pak s námi skoro nic neodehrál, ale bez něj by nejspíš Alpha Team nikdy nevznikl.''

Za ty roky si tedy vypěstoval k Vietcongu velkou srdcařskou vazbu a zároveň je jeho velkým dlóholetým domácím koníčkem. Ostatně jak pro něj, tak i pro většinu z nás je velkou českou PC legendou. Klasikou, na kterou on nedá dopustit. ,,Vietcong je moje první (a vlastně jediná) online hra. Určitě ho chci hrát dál, tak dlouho, jak to jen bude možné,'' uzavírá Peter.

A Vy si nyní můžete přečíst - a dopředu píšu mnoho otázek a odpovědí, které jsou předmětem našeho bezpochyby obsáhlého a zajímavého rozhovoru. Přejeme Vám zajímavé, informativní a zábavné počtení!

 

 

Ahoj, na úvod bych se tě klasicky zeptal jak se máš, pokud to vezmeme po osobní a herní stránce?

Ale jo, jde to. Mohlo by to být samozřejmě lepší, ale bud'me rádi za to, co máme.

 

Proč Alpha Team vznikl máte napsáno u Vás na webu. Před Vámi však byla založena dnes už zaniklá česká Coop komunita Squad Baker. Co Vás vedlo k tomu si po jejich vzoru založit vlastní Coop tým?

Týmová hra je vždycky lepší a zábavnější, když spolu hraje sehraná skupina, než když po mapě běhá tlupa individualistů a fraghunterů. Proto vznikaly skupiny hráčů, kteří se pravidelně scházeli a pilovali taktickou hru. Navíc obvykle i koordinovali hraní komunikací přes TeamSpeak.

Česká republika nezůstala pozadu a i zde vznikly dva coop týmy - v roce 2006 Squad Baker a o rok později jsme je následovali my s Alpha Teamem. Českou specialitou ale bylo, že se jednalo o skutečné týmy, kde členové používali týmové tagy. Jinde ve světě jsem se u coop módu s ničím takovým nesetkal. Zahraniční coop skupiny jako TMG, 6thSense či Pixelhunter nebyly týmy v pravém smyslu slova.

 

Kdo přišel s návrhem pojmenovat tým Alphou? Proč ne třeba Bravo Team, Delta a tak podobně? Má jméno ''Alpha'' nějaké své opodstatnění?

Byl to můj nápad. Jednak to má určitou vazbu na název hry (Vietcong Fist Alpha), ale inspirací byl i tým Squad Baker, který měl díky velké členské základně hráče rozdělené do dvou jednotek, jež nesly názvy podle volacích znaků od písmen B a D, tedy Bravo a Delta. No, a protože my jsme samozřejmě museli být lepší (úsměv), tak v úvahu připadal pouze volací znak od písmene A, tzn. Alpha.

 

A proč máte na webu počítadlo návštěv, které eviduje jednoho konkrétního návštěvníka každou půlhodinu denně?

Tenhle typ počítadla návštěv použil Cerggman už od první verze našeho webu. To, že umožňuje zaznamenat návštěvu pokaždé, kdy je mezi dvěma návštěvami odstup alespoň půl hodiny, jsme v té době netušili, zjistili jsme to až později.

 

Lákal potenciální nové členy způsob hry a zavedených pravidel, když jste jim nabízeli se k Vám přidat? Snažil se někdo k Vám dostat nebo nabídka vzešla čistě od Vás?

Dotazy na členství v Alpha Teamu jsme zaznamenávali, a to jak při hře, tak v Knize návštěv na webu. Vždy jsme ale preferovali to, že jsme si adepta na členství vyhlédli sami a následně mu dali nabídku ke vstupu. Já osobně jsem vždycky nesnášel, když nějaký hráč, kterého jsme třeba viděli prvně v životě, přišel s větou ''mohl bych k vám do klanu?''.

Jednak jsem alergický na slovo klan, které si spojuju zásadně s ''hopsacími'' módy (CTF, DM, TDM,...), a taky nemám rád dožebrávání. Vždy jsem dával přednost tomu, že hráč s námi pravidelně hrával, a když se nám zdálo, že by se k nám hodil, sami jsme ho oslovili s nabídkou vstupu do Alpha Teamu. Pak už to bylo na jeho rozhodnutí.

 

Jako poslední členy jste přijali Sharku a AxeLa. Zabydleli se už naplno v týmu?

Ano, zabydleli. Smutné je, že stabilně už hraje jen pět členů, takže tito dva nováčci vlastně tvoří čtyřicet procent týmu. Jejich příchod udržel Alpha Team životaschopný.

 

Dá se ještě předpokládat, že vzhledem k tolikrát opakované herní (ne)účasti hráčů by se Alpha Team mohl ještě semtam o nějakého nového člena rozrůst? Nebo je to spíše už sci-fi?

Začnu zeširoka... Herní neúčast se netýká jen Alpha Teamu, je to všeobecný jev. Hráčů je už na serverech jen poskrovnu. Navíc jsou to často lidé, které vůbec neznám. Málokterý z nich chápe, o čem vlastně je coop mód. Většina z nich žije v přesvědčení, že nejlepší hráč je takový, který sejme nejvíc nepřátel. Tohle možná platí v ''hopsacích'' módech, ale ne v coopu.

Výraz coop opravdu není žádný kurník (viz anglicko-český slovník), je to zkratka od slova cooperative, což znamená spolupráce. Smyslem coop módu je projít mapu s minimálními ztrátami, ideálně nikoho neztratit. Individuální skóre je zcela nepodstatné. Co na tom, že hráč zaznamená nejvíce zabití, když je díky riskantnímu pobíhání po mapě nakonec sám zabitý. A jeho smrt oslabí tým, což jen zhorší vyhlídky na úspěšné dokončení mise. Válku totiž nevyhrává ten, kdo zabije nejvíc nepřátel, nýbrž ten, kdo zůstane naživu.

Takže... Alpha Team by se klidně mohl rozrůst o dalšího člena, či dokonce členy, ale kde je vzít? Aktivních hráčů je málo, a ne každý je ochoten se přizpůsobit týmové hře. Někomu zkrátka vyhovuje, když si může pobíhat po mapě podle svého a dělat, co se mu zlíbí. Takovému hráči je jedno, že ostatním hru zcela zkazí.

A pokud je to navíc fanatický vrhač granátů, tak může i ostatní spoluhráče ohrozit, nebot' při sólovém postupu ani neví, kde se kdo nachází. Nicméně, narazili jsme i na hráče, o které bychom zájem měli, ale tito se nechtějí na žádný tým vázat.

 

Velmi ses zajímal o herní verzi v1.70, o které už zaznělo v předchozích rozhovorech. Kde ses o ní dočetl a čím tě zaujala, když ses o ní zmiňoval ve Vaší knize návštěv?

Něco jsem se dočetl na webu Vietcong.info, a také jsem o tom jeden čas dikutoval s KostiCZem z výše zmiňovaného týmu Squad Baker, který se na tom připravovaném patchi taky aktivně podílel. Patch měl opravovat nějaké chybky ve hře a přinést i pár novinek pro multiplayer, jako např. ovladatelná vozidla, funkční granátomet, pasti synchronizované pro všechny hráče či možnost nést dvě hlavní zbraně. Nakonec patch 1.70 vydán nebyl, pouze se některé vychytávky objevily v konkrétních mapách. Snad jen ten funkční granátomet se nikde neobjevil.

 

Kdyby tahle novinka vyplula na povrch o pár let dříve, možná by to ještě mělo smysl na ni přejít, kdyby o to většina hráčů měla zájem. Ale vyplatilo by se to podle tebe dnes už?

Dnes už to asi opravdu nemá smysl. Aktivních hráčů je málo, a pokud by někteří z nich novinku odmítli, vedlo by to k rozdělení už tak malé hráčské základny. Rozhodně si nemyslím, že by patch 1.70 přivedl zpět k Vietcongu hráče, kteří už přešli na jiné, novější hry. Na druhou stranu věřím tomu, že kdyby tento patch přišel před třemi roky, udrželo by se u Vietcongu více hráčů a zpomalilo by to pokles herní aktivity.

 

Co zajímavého přináší z tvého pohledu člena AT partnerství a přátelství s Elit'áckým Kolektivem za ty 3 roky, co existuje naše webové zázemí?

Přináší mi to poznatek, že stále existuje dost lidí, kteří si rádi Vietcong zahrají, byt' už tahle hra příští rok v březnu bude mít za sebou třináct let existence, a taky jsou ochotní si vzájemně pomoci, pokud má někdo nějaké problémy, at' už se samotnou hrou nebo s PC obecně. Navíc jsou mezi nimi i št'ouralové jako Ty (myšleno v dobrém), kteří i po tolika letech nacházejí ve hře různé kuriozity a informují o nich ostatní hráče.

 

Jaké mapy pro tebe zůstanou ve vzpomínkách vždy nejoblíbenější? Uved' tak maximálně 3, at' jich není příliš moc...

Zajímavých map bych určitě dokázal vyjmenovat hodně, rozhodně více než tři. Preferuju hlavně mapy, které jsou postaveny na unikátních terénech. Předělávky základních map mě tolik neberou. Málokdy se povede udělat opravdu dobrou předělávku, většinou se od originálu liší jen pramálo. Hodně se mi líbí, když mapa není tzv. statická a boti se v ní sami pohybují (patrolují). K vidění je to ale jen v minimálním počtu map. Co si tak vzpomenu, tak je to třeba v mapách [MCF]Binh_Thien, OP_Dewey_Canyon.B2 či DauTien_beta_1. Zvláště ta posledně jmenovaná mapa je fajn, tam patroluje více jak polovina botů.

Taky mám rád tzv. obranné mapy, kde se hráči brání útočícím botům. Do této skupiny patří např. mapy [JPV]TetOffensiveBeta3, [JPV]RedZoneBeta4, TR-Rush, HelmsDeep_V3 a částečně i Lao_Bao_OP1. Tu poslední mám hodně v oblibě. Co mě taky baví, to jsou tzv. úkolové mapy, kde je třeba splnit nějaký úkol (něco zničit, najít pilota a odvést ho na přistávací zónu, případně zabít konkrétní osobu) a není nutné vystřílet všechny protivníky. Z této skupiny mám oblíbené mapy DamNhaPhu, Phantran či NioGianh1.2.

 

A z dílny Alpha Teamu jsou určitě také nějaké. Které?

Tady se raději vyhnu tomu, abych jmenoval konkrétní mapy. Nerad bych si naše mapaře rozzlobil. (úsměv) Ale aspoň prozradím, že ne všechny mapy z líhně Alpha Teamu byly zveřejněny. Bohužel, všichni tři naši mapaři jsou už více či méně neaktivní, takže k vydání finálních verzi patrně nikdy nedojde. Možná, že by se mohly uvolnit alespoň betaverze, některé z nich jsou téměř předfinální.

 

A šikovný dělník Vietcong map =GONZO= svých výtvorů udělal taky hodně. Jaká jeho díla tě nejvíc zaujala?

Gonzo byl zpočátku taky jen takovým předělávačem základních map a má ''na svědomí'' asi tak milion předělávek mapy NVABase. Později ale začal tvořit vlastní terény, začal si hrát se skripty a výsledkem bylo několik povedených kousků. Hodně se mi líbí mapa G_SentryPointDay2. Ale z informací na jeho webu vím, že má rozpracované další hodně zajímavé kousky. Snad se mu to povede dotáhnout do konce. Tvůrci nových coop map už téměř žádní nejsou, Gonzo je jeden z posledních.

 

Ted' si vzpomínám... je tomu už nějaký pátek, kdy si v nějaké uživatelské Coop mapě přes nějaký program přidělával Bronsonovi kšandy. Docela zajímavý nápad. Co tě k tomuto experimentu inspirovalo a jaký program si na to použil?

Ano, šlo o zatím poslední vydanou AT mapu s názvem [AT]Mountain_Trail. Postava Bronsona totiž, na rozdíl od ostatních postav, nemá klasické řemeny a kšandy, ale má jen takovou vestu s mnoha kapsami. Na čem ale Bronsonovi drží batoh, když nemá žádné řemeny? To ho má jako přišitý k té vestě? Tady to zkrátka tvůrci lehce nedomysleli. Pro většinu hráčů je to jistě prkotina, ale já jsem známý puntičkář a tohle mě poněkud iritovalo. Už v dřívějších AT mapách jsem vytvářel nové skiny uniforem, pravda, ne všechny se zrovna povedly, ale ty v Mountain Trailu měly být z těch povedených. A tak jsem zkusil nahradit Bronsonovu vestu stejnými řemeny, jako mají ostatní postavy. V tomto jsem nebyl první, kdo to udělal. Např. v některých mapách od Teamplay Community je možné vidět Bronsona s klasickými řemeny, kdy autor tohoto skinu vykopíroval řemeny z postavy kpt. Rosenfielda a umístil je na postavu Bronsona, ale nepočítal s jednou zákeřností.

Na Bronsona se totiž textura nabaluje poněkud jinak než na ostatní postavy. Pokud bych mezi ostatními postavami proházel jejich textury uniforem, tak se řemeny z přední i zadní části textury na ramenou vždy plynule napojí. Ne tak u Bronsona. Podívejte se na Bronsonova ramena např. na mapě TP-Ruins. Řemeny od hrudníku a ze zad se na ramenou plynule nespojují, je tam vidět výrazný posun.

Textura Bronsona zkrátka není zcela symetrická, je potřeba ji udělat trochu jinak. Byla to docela piplačka, ale nakonec se mi to povedlo. Pokud jde o použitý program, tak jsem veškeré textury upravoval ve stařičkém Paint Shop Pro 4, který spatřil světlo světa už v roce 1996 a je s podivem, že i na Windows 7 je stále spustitelný. Možnosti tohoto programu jsou na dnešní dobu hodně omezené, např. vůbec neumí pracovat s vrstvami a umožňuje pouze jedno ''undo'', ale já mám k tomuto programu citovou vazbu, nebot' jsem si ho sám převedl do češtiny, podobně jako jsem pro naše mapaře kdysi převáděl do češtiny i editor map. Paint Shop Pro 4 neumí ani pracovat s formátem DDS, takže mi Vašek musel převádět textury do BMP a pak si mé výtvory zpětně převést do DDS.

 

Máte to v AT nějak pozičně rozdělené? Měli jste nějakého velitele, který měl v týmu hlavní slovo? Mně přijde, že ty seš dejme tomu mluvčí týmu, vzhledem k tvé komunikativnosti, a třeba Homi se stará o technické věci. Je to nějak tak, nebo se mýlím?

Je pravda, že např. v týmu Squad Baker byly zavedeny hodnosti a funkce. U nás toto nikdy nebylo, nesetkalo se to s kladnou odezvou, ani já sám jsem nebyl hodnostem nakloněn. V podstatě se dá říct, že v Alpha Teamu jsou samí vojíni. (úsměv) Pokud jde o mě, tak s tím mluvčím máš možná tak trochu pravdu.

Jsem i jakýmsi pomyslným velitelem, ale moje pravomoce jsou v podstatě nulové. Nanejvýš bych mohl někde něco vetovat, ale sám nemůžu rozhodnout např. to, koho přijmeme do týmu. S přijetím nového člena musí souhlasit i ostatní, jen tak je zajištěno, že nedojde k nějakým neshodám. Totéž platí i pro vyloučení z týmu, ale za celou dobu existence Alpha Teamu nikdo vyloučen nebyl, což považuju za úspěch.

Zmínil jsi Homiho. Ano, momentálně se stará o technickou stránku věci, je v tom z nás nejvíc kovaný. Díky němu máme stálé herní servery i stálý TeamSpeak server. Homi je dokonce tak laskavý, že hostuje stálé servery i pro Elitu a již zmiňovaného Gonza. Do budoucna není vyloučeno, že by po posílení hardwaru mohl hostovat i servery Vietcong.info, ale zatím je to v rovině úvah. Kromě správy serverů má na starosti i web Alpha Teamu.

 

Chodíval sis občas zahrát i na vybrané zahraniční Coop servery, které bývaly hráčema často zaplněné. Pořád si na některém (třeba i jiném) zahraješ nebo zůstáváš už na Vašich serverech?

V minulosti jsem navštěvoval různé coop servery, ale postupně jsem se zaměřil jen na ty, kde se bral coop trochu vážněji, např. servery Teamplay Community, Vietcong.info nebo Pixelhunter. Z nich už běží jen servery Vietcong.info. V posledních měsících už ale chodím jen na servery Alpha Teamu.

 

Podobně jako u nás vymizelo pár členů, aniž by o sobě dali vědět. Bylo to stejné u Vás? Třeba čistě pro příklad sem takového SNAKEa, Majkyho nebo McKaye snad nikdy u Vás hrát neviděl...

Tento problém postihuje všechny herní komunity, Alpha Team nevyjímaje. Těžko s tím něco naděláme. Ale je fakt, že když už někdo nehodlá dále s týmem hrát, tak by mohl alespoň něco napsat na webu, at' máme jasno. Nikdo přece nemusí nic vysvětlovat. Prostě řeknu končím, a hotovo.

 

Jednou z výjimek by snad mohl být [AT]Vaclav_CZ. Také byl dost dlóho neaktivní. Zhruba po jaké době se zase objevil na TeamSpeaku a ve hře?

Takových případů by se v řadách Alpha Teamu našlo víc. Někteří členové, jako třeba právě Vašek, se znovu ukázali po dlouhých měsících, aby pak opět zmizeli, jiní jsou nezvěstní už několik let.

 

Dříve jste měli starý xf. web a nyní používáte sóčasný vzhled stránek. Ty starší stránky byly hezké. Jaký byl vlastně důvod té změny?

Důvodem pro změnu byly jednak reklamy a také to, že návštěvní knihu na starém webu měl u BlueBoardu zaregistrovanou ještě Cerggman, čímž jsme nemohli mazat případné nevhodné komentáře. Ale jinak s Tebou souhlasím v tom, že ten původní do modré barvy laděný web vypadal opravdu moc hezky. On dokonce stále existuje, jenom je poněkud obtížnější se na něj dostat, nebot' původní adresa je přesměrovaná na nový web.

 

Zúžili jste výběr svých herních serverů. Jeden je čistě veřejný a druhý je zaheslovaný. Zřejmě proto, aby jste zamezili přístup narušitelům a měli trochu týmového soukromí, že?

Přesně tak. Občas si zkrátka chceme zahrát pouze jako tým, případně s pozvanými hráči.

 

Měl sis možnost si někdy zahrát s někým z Eliťáků? Třeba s pařmenem, Intwernetem, Jethrem a dalšími?

Ano, měl. At' už to bylo na Tvém non-dedicated serveru, stálém Elit'áckém, eventuálně na některém AT. S NihilihiNem či Naschem jsem se potkával i na zahraničních coop serverech.

 

Kdysi jsme byli na TeamSpeaku 2 i s Elit'ákem =MaNe=Yendou. Vzpomeneš si na tuhle dávnou konverzaci, zřejmě o hraní? Generačně to k sobě máte relativně blízko. Jak se ti s Yendou povídalo?

Ano, vzpomínám si na to velmi dobře. Podle hlasu jsem si tehdy Yendu představoval úplně jinak, než jak jsem ho později viděl na fotografiích, které jsi mi poslal. Ale povídalo se s ním příjemně. Oni jsou ti starší hráči obvykle tak nějak nad věcí a v pohodě.

 

A co jedna z našich ženských, například Angelkrist(Love Ai)? I s tou sis někdy zahrál?

Ano, zahrál. Její prioritou jsou (nebo alespoň byly) ''hopsací'' módy, ale často bývá vidět i na coop serverech. Je to šikovná holka. Prozradím, že v době, kdy do Alpha Teamu vstupovali AxeL a Sharka, jí Drago také zkoušel nabídnout členství, ale Kristýna se rozhodla zůstat věrná svému, byt' dnes již neexistujícímu, klanu Solopysk. Škoda, mohli jsme mít v týmu dvě nejhezčí hráčky Vietcongu. ;-)

 

Otázka čistě k rozhovorům: Po pravdě někdy už nevím, jakou otázku mám komu vymyslet. Takovou, aby sama o sobě byla originální. Jaký je tvůj názor na výběr položených otázek?

Otázky v rozhovorech (nejenom v tomto) jsou voleny dobře, nejsou nijak vlezlé, nicméně taky občas nevím, jak bych odpověděl. Každopádně obdivuju, že i po tolika rozhovorech s různými hráči stále dokážeš vymýšlet nové otázky. Já sám bych rád vytvořil nějaký soubor otázek na Tebe, abys mohl zažít rozhovor i z opačné pozice. Už sice s Tebou dva rozhovory proběhly, ale ten první byl takový nijaký, a vlastně ani ten druhý nebyl nic velkého, pouze deset otázek. Ale třeba se mi podaří do budoucna něco stvořit, abychom se pro změnu dozvěděli něco my o Tobě. ;-)

 

    Odpověd': Díky. No pokud to bude maximálně kolem těch 35 otázek, aby toho nebylo zase příliš moc na mě, tak určitě můžeš něco vymyslet. :-)

 

Projevil si v Knize návštěv, že právě rozhovory máš ze všech Novinek nejraději, což nejseš jediný. :-) Su rád za takovou zpětnou vazbu. Jakto, že se u tebe staly tak oblíbenými?

Čtením rozhovorů si můžu udělat poměrně objektivní úsudek o zpovídaném člověku. Mohu tak jednotlivé lidi poznat, aniž bych je znal osobně. Ale myslím si, že podobně se na to dívá většina čtenářů. Z Tvé strany to vůbec nebyl špatný nápad dělat tyhle rozhovory, vlastně to byl skvělý nápad.

 

V sóčasné době hraješ Vietcong stále nějak pravidelně?

Přes týden hraju jen sporadicky, ale o víkendech se to snažím dohnat, pokud teda u PC neusnu, což se mi v poslední době stává často. To víš, jsem už starší člověk. (úsměv)

 

    Odpověd': Ale prosímtě... :-) Na staršího člověka máš ještě pár let času. :-)

 

Prostřídáváte mapy nebo se držíte zhruba těch stejných dokola?

Máme svou skupinu oblíbených map, které hrajeme víceméně dokola. Rozhodně s tím musíme něco udělat a začít hrát taky něco jiného, klidně i nějaké základní mapy. Už i kvůli Šárce, která naprostou většinu map vůbec nezná. Já osobně mám rád dlouhé mapy, tak třeba někdy dáme starý dobrý Ambush. (úsměv)

 

Jakožto jeden z nejzkušenějších hráčů už něco pamatuješ. Utkvěly se ti v paměti nějaké zásadní nebo zajímavé momenty, události?

Vzhledem k tomu, že jsem profesionální sklerotik (smích), si jen tak snadno něco nevybavím. Člověk má tendenci pamatovat si hlavně to hezké, takže se mi v hlavě mihnou nějaké ty vzpomínky na obzvlášt' podařené hry. Možná by ale bylo lepší si spíše pamatovat všechny možné chyby, abych je příště nezopakoval.

 

Prošel si hodně map beze smrti, což je vždycky potěšující výsledek. Vyfotill sis tabulku na serveru? A pokud možno aspoň odhadem kolik máš takových ''čistých kont'' uložených?

Máš asi na mysli případy, kdy jsem dokázal projít mapu sólo beze smrti. Takových ''vytípnutých'' screenů mám přes dvacet, ale přesný počet úspěšných sólozdolání nevím, nebot' v minulosti jsem si screeny nedělal. Pokud si ale odpověd' na tuto otázku přečte jeden nejmenovaný ''modrooký blond'ák'' z Hlučína, tak mě jistě zase nazve podvodníkem a lhářem, protože projít mapu beze smrti přece není možné, a už vůbec ne sólo. (HAHAHAHA!)

 

Zásadně si vždycky hrával Coop (nebo hraješ) na TeamRespawn. Proč si sem tam nezahraješ i volnější režim - tzn. narození hráče ihned po zabití? Je to tím, že seš na TR zvyklý?

Tak úplná pravda to není. Dokud jsem neměl doma Internet a mohl hrát jen ve dvou lidech po LANu, tak jsem hrál bez teamrespawnu (v takovém počtu lidí to ani nemá smysl). S týmovým znovuoživením jsem se setkal až při hraní po netu a začal jsem ho preferovat, nebot' se tím rychle eliminují ''rambostylaři''. Ke hře bez teamrespawnu jsem se dostával výjimečně, např. na Elit'áckých serverech. Až když začala mít o hraní Vietcongu zájem moje kamarádka Šárka (Sharka), tak jsme krátkodobě měli založen dedicated server s okamžitým znovuoživením, ale i ona si už zvykla na tvrdší režim. Musela, v Alpha Teamu nikoho nešetříme. (úsměv)

 

V tomhle se Eliťácký tým s tím od Alphy zásadně liší, protože nehrajeme s TR pravidly (nebo chceme-li, tak parametry). A přesto jsme si vypěstovali vzájemnou komunitní svornost a přátelství. Co si o tomhle myslíš?

Proti gustu žádný dišputát. Každý at' si hraje tak, jak ho to baví. Nicméně, jsem toho názoru, že mít na serveru povoleného odstřelovače je chyba. Velká chyba. Hráč, který si vezme optickou 'snajperku', sám vyčistí přes polovinu mapy, aniž by musel předvést bůhvíjaký výkon, a ostatní hráči ze hry nic nemají.

Pokud ale hráčům nevadí, že jim nějaká lama hezky z bezpečného povzdálí všechno vystřílí a oni tam jsou za hlupáky...  I na našich serverech jsme mívali výrazně volnější pravidla, ale časem člověk přijde na to, že určité prvky ve hře, jako např. letecká podpora, pušky s optikou, granáty či zbraně s tlumičem, hraní až příliš usnadňují. A pokud se chce hráč výkonnostně posouvat, musí na všechny ty zmiňované kravinky zapomenout a naučit se hrát bez nich.

Kdo se ale nikam posouvat nechce a hraní bere jen jako relax, necht' si používá, co sám chce, pakliže to daný server umožňuje. Zkrátka, jak už jsem řekl úvodem, proti gustu žádný dišputát.

 

Setkáváš se nebo seš v kontaktu s nějakými hráči ze starých dobrých časů? Například karlos.cz1 nebo někdo další jiný?

Neřekl bych. V kontaktu jsem spíše s dosud aktivními hráči.

 

Považuješ hraní Vietconga po netu za svou osobní tradici?

Tradice? Vietcong přece nejsou Velikonoce ani Vánoce, byt' taky začíná na písmeno V. (úsměv) Je to moje oblíbená online hra, první a zároveň jediná. Teprve budoucnost ukáže, jestli bude i poslední.

 

    Odpověd': No myslel sem to prostě tak, že seš na tu hru zkrátka zvyklý a je to součást tvého volného času a máš chut' si ju zahrát. Něco jak oblíbená hračka nebo auto, které má člověk dlóhá léta a má k němu citový vztah.

 

Vyjmenoval bys hráče, kteří budou pro tebe s Vietcongem navždy spojeni? Přirostli ti někteří k srdci?

Především bych rád vyzdvihnul všechny lidi, kteří do Vietcongu přispěli něčím svým, tzn. všechny mapaře, skriptaře, tvůrce různých utilitek, webmastery stránek zabývajících se Vietcongem, hostitele herních serverů,... Ti všichni zůstanou s Vietcongem navždy spojení a mají zásluhu na tom, že tahle skvělá hra i přes svůj věk stále žije. Konkrétní jména psát nebudu, to bychom tu byli dlouho, a navíc bych určitě na někoho zapomněl.

 

Která Elit'ácká videa se ti kdy zalíbila nejvíc?

Všechna videa jsou fajn, i ten mix hlášek. Ale Krátký Vietcong Film asi vede. Líbí se mi, jak jsou do původního děje hry zakomponovány nové hlášky, a to tak dokonale, že ten, kdo kampaň nikdy nehrál, vůbec nepozná, že je tam něco přidané. Skvělá práce.

 

    Odpověd': Nélepší je stejně zjevení Seržanta Pohlreicha. :-) Ale jo, i ty vložený vtipný hlášky, které zapadají do sóvislosti děje sou bezvadné. Já su za náš tenhle Filmeček moc rád. Tímto zdravím MUKADEho, až si to tu přečteš! :-)

 

Poslední otázka(y): Ty jakožto vytrvalec budeš Vietcong hrát ještě docela dlóho, že? A zůstane Vietcong tebou vždy oblíbený na celém světě?

Vietcong mě stále baví a v dohledné době ho rozhodně opouštět nehodlám. Mohu jen doufat, že podobných ''bláznů'' bude víc. (úsměv)

 

    Díky, že sis udělal čas na rozhovor a věnoval hodně času na odpovězení velkého množství otázek! :-) At' Tě Vietcong nadále baví, jak si napsal v poslední otázce a prožiješ v kruhu Alpha Teamu ještě mnoho kvalitních pařeb a fajn zážitků ze hry. A Tvoje přízeň směrem k Elit'ácké komunitě a jejímu webu aby byla neutuchající a stále v zájmu k návštěvnosti.

 

posunout se nahoru

zpět na Novinky

zpět na Úvodní stránku