Dvojnásobný rozhovor s MUKADEm-CZ

29.12.2013 21:37

 

    Tak nakonec se ještě jedna Novinka tohoto roku stihne zveřejnit. A to zakončení druhé série rozhovorů se členy Elit'áckého Kolektivu. Původně měl být na řadě hráč Michal-CZ, ale není k sehnání a tak jeho místo v pořadníku zaujal další Elit'ák - dlóholetý hráč Vietcongu MUKADE-CZ . Otázky na téma Kampaně jednoho hráče a Hry Více hráčů se vším všudy. Za poslední týdny byly publikovány jiné Novinky a po delší pauze sme se k našim rozhovorům vrátili, abychom je zároveň mohli ukončit.

Jestli se Michal-CZ ozve, kdo ví... pak by se ještě dodatečně uspořádal rozhovor i s ním. Nicméně už to nebude v letošním už končícím roce. Co se týče rozhovoru, který nás zajímá, tak je trošku speciální nebo řekněme vyjimečný. V čem? Otázek je netradičně více a to díky tomu, že MUKADE udělal (z mého os. pohledu) velkolepý projekt v podobě prvního Krátkého Vietcong Filmu v historii natáčení uživatelských amatérských videí o Vietcongu. Prvního ''Gameplaye'' pojatého jako upravený vtipný Film s pár v sóvislosti vloženými hláškami a vedlejšími zpestřujícími efekty. Takže po klasickém rozhovoru jsou níže uvedeny otázky zabývající se projektování Filmu.

Chtěli bychom Vám lépe přiblížit, jak MUKADE na celém Filmu dělal, které záležitosti mu při práci v určitých programech ztěžovaly, které naopak pro něj byly běžnou rutinou a co nového se naučil v rámci této výroby, našeho Elit'áckého Filmu pro všechny příznivce Vietcongu! Chtěli bychom ještě poděkovat za veskrze pozitivní ohlasy. Skoro každý z Vás si na Filmu našel nějaký ten úsek Filmu, který Vás zaujal. Nejčastěji to byl speciální efekt - Hawkinsovy halucinace s Výcvikovým Seržantem , který mu za jeho strach při střetu s nepřátelským snajprem ve vesnici Jarai vynadá, v misi ''Lékařský výjezd''.

No... myslím, že toho bylo napsáno více než dost. Nyní v následujících řádcích si můžete přečíst dvojnásobný rozhovor s MUKADEm, který sme pro Vás připravili! Přejeme Vám příjemné počtení!

 

 

 

Vzpomeneš si aspoň matně, kdy poprvé na tebe dýchnula atmosféra Vietcongu? Tím mám na mysli všeobecně: Získání plné verze, chvíle pokušení při probíhající instalaci a posléze i jedno z prvních zkušeností?
Své začátky si už moc nepamatuji. Vím ale, že poprvé jsem si zahrál Hru pro jednoho hráče v počítačové herně. Po tom, co jsme s kámošem sjížděli Multiplayer po LANku. To bylo ještě v době, kdy jsem Vietcong hrával na Multiplayerovém demu.

 

 

Když sis úplně poprvé póštěl videosekvenci v Kampani, kde je vidět obrovská skála a na obzoru se přibližuje vrtulník říkal sis, jaké dobrodružství ve hře Vietcong na tebe čeká? Bylo to pro tebe vzrušující?
Ano, během úvodního intra jsem čekal co se bude dít a vstřebával informace z prvního rozhovoru. Byl jsem stejně nový jako hlavní postava a taky jsem si to patřičně užil.

 

 

Abychom taky zmínili Fist Alphu... Zklamala tě krátká délka tohoto datadisku? A jak se ti zamlóvala nová-předchozí postava Steva R. Hawkinse zpravodajský seržant Warren Douglas?
Nezklamala. V té době jsem měl radost z nového datadisku, jelikož se ke mně dostal až asi po roce od mého začátku v kampani. Na Warrena jsem si zvykl docela rychle. Podstatně rychleji než na staro-nového stopaře. Líbila se mi jeho prořízlá huba. Třeba když se ptá vesničánů, jestli vůbec umí zacházet se zbraněmi, nebo když svou jednotku upozorňuje "aby to neposrali".

 

 

Které mise ve Vietcongu 1 a i Fist Alphě byly pro tebe nejlehčí a které nejtěžší?
Tak nejvíc problémů jsem měl s osvobozením zajatce. Pak taky mise, kdy vylezu z tunelů a čekám v chrámu na vrtulník. Možná bych sem mohl zařadit i poslední mise z obou her. Za nejlehčí bych označil asi misi Lékařský výjezd.

 

 

Všiml sis, že ten první snajpr s Mosinem v misi Lékařský výjezd byl programátory nejspíš záměrně se svou střelbou vylepšen, aby jeho sejmutí bylo pro úvod první akce ve hře těžší? Jedná se o to, že v ostatních misích s Mosinem Vietnamci nejsou na takovou dálku tak přesní.
I když jsem tomu nevěnoval moc velkou pozornost, věděl jsem, že v té misi je nějaký bystřejší ostřelovač. Taky jsem si všiml, že mi moc zdraví neubere oproti zásahu Mosinem v jiných patrolách. Ale téměř pokaždé se trefí, když člověk někde nekempí. Sakra, možná bych měl za nejlehčí misi zvolit nějakou jinou...

 

 

Co říkáš na okolní zvuky z džungle se vším všudy? Leze při tom na tebe osobně ta pravá atmosféra jihovýchodního asijského prostředí?
Tak to je něco, co se v recenzích u Vietcongu vždycky chválilo a já s tím jenom souhlasím. Obzvlášt' v Havárii v džungli je ten prales skvěle navržený a ozvučený. Dík tomu je to jedna z mých oblíbených misí a o to víc lituju, že se ta mapa nehrává po internetu.

 

 

Nyní přecházíme k otázkám Více hráčů: Je o tobě známé, že hráváš celé ty roky se svým ''idolem'' Hawkinsem. S jinou postavou si tě už neumím představit, že bys hrál - já sám tě tam s ním mám už zafixovaného. Co tě na něm tolik uchvátilo? Zvolil si někdy na chvíli i jinou před mnoha lety?
Ze všech postav jsem na Hawkinse nejvíc podobný, navíc často ve hrách hraju za hlavní postavy. Na úplném začátku, když jsem měl ještě MP demo, jsem hrál za Hornstera, jelikož Stýv nebyl přítomný. V plné verzi jsem krátce zkoušel Deforta a pak následoval Hawkins.

 

 

Vzpomeneš si zhruba, kdy poprvé na tebe dýchla atmosféra internetové hry na nějakém herním serveru? Která mapa to byla, herní mód a tak dále?
Opět demo. Server už si nepamatuji, ačkoliv mám svůj tip. Ale mapu a mód si pamatuju přesně. Tehdy to byl Stream na vlajky. Tenkrát se mi vůbec nechtělo věřit, že hraju se skutečnými hráčí a své protivníky i spoluhráče jsem podezříval za počítačem řízené postavy. :-) Jóó, to byly začátky.

 

 

Když se stane koflikt s nějakým blbečkem na herním serveru, jak to s ním řešíš? Umíš hodně vybóchnót nebo ho uzemníš chytrou taktikou v chatu?
Rozčílím se jen vyjimečně. Záleží na náladě a taky jak moc velké pako dotyčný je. Typická situace z nedávna: Hrál jsem CTF a u protistrany hrál cheater. Zabíjel nás všechny často, páč měl střílení přes zed' a člověk si tím pádem moc nezahrál. Jednou zabíjel bajonetem na revolveru, pak zase bajonetem na noži a tak to střídal. Navrhl jsem mu, at' dá bajonet na granát na což mi odpověděl, že to nejde. Tak jsem mu vynadal do nemehla a řekl, že jestli nedá bajonet na granát nebo na mapu, tak je hovno cheater. Ale vzal to docela v klidu.

 

 

Baví tě stále Vietcong? A na které servery rád chodíš? Nemyslím ted' jenom ty Coopové.
Ale jo, někdy víc - někdy míň a za těch 8 let od mého začátku jsem ho ani jednou neodinstaloval, takže můžu říct, že baví. Nezáleží ani tak na serveru jako spíš na mapě, která se na něm hraje. V poslední době mi moc na mapě nezáleží a kdyžuž jdu na jiný server, než ten Elit'ácký, vybírám si ten, na kterým je nejvíc hráčů.

 

 

Ted' přijde taková pofiderní otázka, která se týká i Kampaně: Když tě zabije Kong, občas se stane, že se ti za to ještě vysměje. Dovede tě tohle vyprovokovat k naštvání?
Tak určitěéé! Není to nic, co by mě hodilo do pohody a občas ve slabších chvilkách mě to dokáže vytočit. Skoro stejně, jako když Vás protihráč zabije a pak si vezme Vaši zbraň.

        Odpověd': No přesně tak! Kdyžuž tě nevytočí úchylně vysmívající se Kong, tak tě naštve spoluhráč tím, že tě zabije jenom proto, že chce tvou zbraň! Ještě si dobře pamatuju, že na Streamu sem si vzal SVD Dragunov na té skále nad rozvodíčkem potoka, jak se odtam dá odstřelovat. A stalo se mi 2x, že ten náš kretén mě zabil a ještě sem stihl vidět ten pohled třetí osoby na mou postavu, jak si u ní chce vzít tu zbraň. Udělali to pokaždé 2 jiní hráči NA TOMHLE STEJNÉM MISTĚ a dostali za to OKAMŽITĚ BAN mezi očima! Vyhazov zamřížovaným oknem! Hajzlové jedni!
Ale nakonec já sem byl ve finále ten, co se tomuhle smál! Protože měli tu smůlu, že zabili přímo mě jako Admina a podle mě ani netušili, že během pár krátkých sekund se jim to krutě vymstí. Jojo, pomsta byla sladká a dvojnásobná. Nicméně je neuvěřitelný, jaký debily můžeš při hře potkat...!

 

 

I tebe se zeptám na názor, co se týče úpadku online hráčů. Když se ale podíváme každý doma na seznam herních serverů ve večerních hodinách, tak čísla se pohybují zhruba mezi 150-200 hráči. Co na tyhle relativní čísla sám říkáš? A jak dlóho si myslíš, že Vietcong bude po netu ještě hratelný?
Je fajn, že má Vietcong komunitu, která o něj pečuje. Tím myslím, že určitá skupinka hráčů vytvořila VC Starter, aby si Vietcong zahráli i majitelé Vist. Další vyvíjí nebo alespoň měli snahu vyvíjet novou verzi a tím pádem udržují i takový "hype" (bohužel mě nenapadl český výraz) kolem Vietcongu. 150 - 200 hráčů je skvělá účast a člověk si může pořád výborně zahrát. Jen je škoda, že se oficiální mapy staly mezi většinou ohranými a ke slovu se tak dostaly ty uživatelské, které mně osobně moc neříkají.

 

 

Poslední otázka: Už sem se tě ptal, jestli tě baví Vietcong. A ve spojitosti s Elitou je tomu jak? Popřípadě jaký máš názor na tuhle naši Komunitu, která se sešla a semkla pro hraní Vietconga?
Výborná věc! Když to srovnám s dobou před cca. 4 roky, je to něco nesrovnatelnýho a to i díky webu. Hrát Coop ve dvou lidech nemá smysl a díky našemu spolku se tomuto předchází. A i pro ostatní hráče je tahák zahrát si Coop na plným serveru. Jen je trochu škoda, že je server omezen na 6 hráčů.

        Odpověd': Tady vysvětlím, že můj server má maximální možnou početní vytíženost hráčů. Je to dáno každou konkrétní mapou. Mapy jako sou např. Stream, Storm nebo třeba i HamburgerHill pojmou při Coopu max. 6 hráčů. Mapa ThreeCanyons (3 kaňony) může mít až Coopových hráčů 10. A jelikož můj server je uživatelský a nikoliv silnější a stálý dedicated, tak stejně nemůžu nastavovat vyšší počet, protože by to veškerý systém hry a připojení internetu nezvládalo a pingy by lítaly u většiny hráčů nahoru. Takže jako ono to není tím, že server omezuju ze své vlastní vůle, i když to tak vlastně částečně je - nebudu si teda protiřečit.

    Názorný příklad: Před založením Stormu nastavím počet hráčů pro Coop třeba 8... a stejně se nakonec v liště v seznamu aktuálně běžících serverů objeví automaticky číslo 6, protože pro Coop tato mapa víc hráčů pojmót nepovoluje.

    Jinými slovy bud'me rádi za to, že můžu zakládat a že tam můžeme být v pohodě ve 4-5 lidech, někdy i v plném počtu.
:-)

 

 

 

        Otázky k projektování Krátkého Vietcong Filmu:

 

 


S čím si u Filmu začal? Dělal sis nějaké schéma, body - tedy nějaké plány, podle kterých ses řídil?
Nejdřív jsem zpracoval příjezd do vesnice, jelikož první hláška, která mě napadla, patřila právě tam. Další části jsem editoval nahodile, podle toho, kolik průpovídek mě v dané časti napadly.

 

 

Ve Filmu je poznat, že některé původní hlášky jsou odstraněny. Místo nich je ticho nebo sou nahrazeny těmi vtipnými vloženými hláškami. Je to způsobeno ozvučením a ztlumením?
To jsem dělal ve střihovém programu, kdy jsem vystřihl hlášku a nahradil ji takovým zvukem, aby ladil s okolím.

 

 

Efekt s Výcvikovým Seržantem byl perfektní! Prozradil bys stručně návštěvníkům-čtenářům, který program si na to použil a jak si postupoval? A bylo to těžké tohle vyrobit?
Tohle má na svědomí Adobe After Effects. Program, který dokáže skutečná kouzla a za podpory produktů od Video Copilotu se z něj stává nástroj, ze kterého můžete z fleku exportovat filmy hodné Hollywoodu. Já sám jsem však v tomhle programu naprostý amatér a podle toho to taky tak vypadá.
Nejdřív jsem si musel vyříznout Seržantovu hlavu, přičemž klíčování (odstranění jedné barvy z klipu, zpravidla kontrastní) jsem použít nemohl, jelikož za ním byla hnědá zed' a při nastavení určitých hodnot začala mizet i seržantová hlava, zatímco okolo ní byl hnědý okraj.
Takže jsem použil maskování (vyříznutí obrazu pomocí křivek) a to následně animoval. Což nebylo těžký, protože se skoro nehýbal. Pak už jen sehnat zamračnou oblohu, animovat, přidat blesky a přelud byl na světě. Pak přišlo na řadu trackování (umístění objektu na statické místo během pohybu kamery). Výsledkem je druhá Hawkinsova halucinace. Ale nijak težké to nebylo, v podstatě jsem dělal, co už jsem znal.

 

 

Dělali sme na tom společně pár měsíců s malými přestávkami a nakonec se to povedlo. Byl si rád, že se to nakonec povedlo?
Samozřejmě, táhlo se to dlouhé měsíce a já už to chtěl mít z krku. Zvlášt' potom, co jsem veškeré práce ukončil a chtěl celý film vyexportovat. Tehdy začaly ty problémy.

 

 

Povedlo by se to možná i dříve. Jenže tě zlobily RAMky a nakonec si to musel na poslední chvíli řešit radikálně objednáním nových Windowsů. A pomohlo to, i co se týče upgradů programů. Bylo pak vše znatelně jednodušší a rychlejší?
Rozhodně. Samotný rendering trval necelé 2 hodiny, což se starou verzí programu bylo nemyslitelné. Už dávno před filmem jsem věděl, že si objednám Windows 7 - 64 bit. Ale když nastaly potíže, moje rozhodování to rázem urychlilo.

 

 

Na základě pozitivních ohlasů lidí by se možná mohlo udělat nějaké pokračování. Šel bys do toho už pod Novými Windowsy a renovovanými programy, které ti při projektování asistují?
Ted' rozhodně ne a ani v budoucnu o tom nejsem moc přesvědčen. Navíc můj volný čas, který mám prakticky jen o víkendech už nemůžu investovat do jednoho projektu, pakliže se chci v těchto programech vzdělávat dál.

 

 

Otázka k miniatuře videa: Jaký program si k němu použil a byla výroba této ''třešničky'' pro tebe složitá?
Miniatura vznikala v modelačním programu Cinema 4D, kde jsem přidal veškeré objekty a pak v After Effects jen dodělal světla z reflektorů a kouř. Nic složitýho na tom nebylo, zabralo to snad jen hodinu.

 

 

Který úsek videa s hláškami se tobě nejvíc líbí a myslíš si, že se ti povedl? U mě je to:

,,Čemu se ty dva hajzlové asi smějou?''
,,Tak funguj, mrcho! ... Kurva, tohle je úplně v prdeli! ... tumáš, hajzle!''
,,Musíš mířit, než začneš střílet...'' DZINK! ,,Blbče, co děláš?!''
,,Co to je?'' - ,,Tohle místo vyhořelo asi před měsícem. Nikdo nepřežil.'' - ,,Móc hezký.''
,,Ježiši, to je smrad.''


Osobně mám rád tu část, kde si Hawkins stěžuje na zápach ve vesnici. To byla první hláška, kterou jsem vložil. A pak se mi líbí, jak se Bronson rozčiluje pod džípem.

 

 

Poslední otázka: Jaký z Filmu máš osobně pocit po tom všem, jakou sis s tím dal prácu a vše pečlivě si vyprojektoval i přes to, že některé chyby ve Filmu zůstaly, ale ničemu nevadí?? Máš na čem stavět třeba do dalších projektů pro Elitu? A motivují tě k tomu neomezenost RAMek, upgradované programy a že si o level zase zkušennější? Jinými slovy jak bys vše zhodnotil svými slovy?
Jak už jsem napsal, jsem rád že to mám za sebou. Nabral jsem pár poznatků, které už ted' ale neplatí, dík novému systému. A filmu vděčím především za to, že jsem se rozhoupal k upgradu. Můžu používat funkce z novějších verzí programů, které mi usnadní práci a hlavně nebudu limitován pamětí RAM.

 

    Díky za tvůj čas, který si věnoval k zodpovězení otázek a to i těch bonusových, které se týkají tvorby Filmu! Hodně úspěchů jak ve Vietcongu, at' tě stále baví hrát jak s Elitou, tak i mimo ní a hodně štěstí při projektování dalších videí a různých překvapení! A také hodně úspěchů osobních!

 

 

Odkazy:

zpět na Novinky

zpět na Úvodní stránku