Joe Crocker je v Kampani zvýhodňován a další zajímavosti

18.07.2015 20:21

 

    A je tu další zajímavost. Pravděpodobně se to bude možná někomu být zdát na první pohled zvláštní, spíš až nesmyslné, ale je to tak. Jedná se o velkou výjimku nebo spíše privilegium v jisté mezi. Zdravotník Joe Crocker , jedna z hlavních postav Vietconga, je při přestřelkách zvýhodňován. Ale i sami Vietnamci jsou na tom vlastně stejně, ne-li ještě lépe.

Už několikrát jsem si při hře totiž všimnul, že at' už se hraje Kampaň (popřípadě Jednotlivé mise, kterými už hráč prošel v Kampani a lze si je zahrát znova jednorázově) nebo Rychlá bitka , tak Joe Crocker je vůči kulkám nepřítele odolnější. Celé je to postavené tak, že jsem viděl střílet Vietnamce ze vzdálenosti asi 6 metrů do Joea a jednak se mu z čárky zdraví pod zobrazovaným příjmením moc neubere, ale Vietnamci ho šetří a střílejí malými decentními dávkami. Takže se hodně často stává, že když se mezitím Joe obvazuje a Kong do něj ''šije'' olovo, tak vytáhne najednou M16ku a žlut'áka zastřelí a ještě k tomu semtam přidá zabijáckou hlášku.

Někdy se při velké výjimce stane, že ho přece jen zabijou, ale to nelze vidět tak často. Je to zvláštní, protože oproti němu ostatní členové jsou stejně zranitelní. On ale sebou při zásazích cukne, v tom se mezitím doléčí a poté vytáhne zbraň a vystaví nepříteli ''hedku''. Jako další zajímavost se k němu váže, když Vietcong hodí granát. Zatímco ostatní členové po zásahu z výbuchu padnou na místě k zemi, Crockera exploze odmrští a oblókem skončí mrtvý o pár metrů dále. A to stejné se vlastně děje i s hráčem, který ovládá Steva Hawkinse nebo i Warrena Douglase: Výbuch obě postavy odmrští.

Zkóšel jsem i poslat palebnou podporu na svou jednotku v misi Dobývání kopce. Tam jsou i podpůrné jednotky LLDB a zdecimovaná jednotka Pěst Bravo. Po poslaných minometných granátech jsem zjistil, že odlétává z místa nejenom Crocker a Hawkins, ale také Nhut a přijde při tom o půlku obličeje, končetiny a je mu roztrhán i hrudník. A samozřémě i spojenci jihovietnamští vojáci jakožto velmi křehká minoritní bojová skupinka odletí po výbuších docela daleko. Zatímco takový Hornster, Defort a vedlejší američtí vojáci padnou na místě a jsou taky ''na kaši''. A také se málokdy stane, že by byl Crocker postřelen, padnul na zem a začala se zvětšovat červená čára znamenající umírání. Tento úkaz je možné vidět spíše v Rychlé bitce, kde si lze nastavit množství nepřátel na HORDY! a nestihne se obvázat, když to Vietnamci do něj napálí! No, tahle část je docela zajímavá.

Další velmi podivnou kuriozitou je prostřelení Výcvikového Seržanta M-79 Granátometem na střelnici. Stačí se k němu přiblížit až k tělu, aby měl za svými zády prostor, kde jsou plechové terče a vystřelit mu na hlavu. Místo zabití jeho a Hawkinse proletí vystřelený granát skrz Seržanta! Bude se jednat zřejmě o nějakou hmotnou chybu, o nějaký nedodělek. Skrz tohoto cholerického instruktora lze vystřelit ještě zhruba do úrovní prsou. Níže namířená hlaveň už znamená z této bezprostřední blízkosti apokalypsu.

To ale ještě není zdaleka vše. Ve stejné střelnici lze s granátometem vystřelit nad vojíny Greenem a Royem, kteří si vzali Thompsony a ženistou s postavou Bronsona, může hráč zkusit vystřelit na dřevěný strop zastřešení. Místo toho, aby výstřel vojáky zranil nebo rovnou zabil, se nestane vůbec nic! Granát pouze vybuchne!

A jako poslední zajímavost je teprve nedávno ještě poměrně čerstvá z noční pařby s našimi přáteli z Alpha Teamu z jejich dedicated serveru. Na pořadí v serverlistu byla mapa VET_KHEBANA , která začíná se svým startem pro US vojáky na takovém jakoby poloostrůvku. Je tam udělaný heliport, na kterém stojí nastartovaný vrtulník Huey, ačkoliv hlavní a ocasní vrtule se neotáčejí, ale jejich pohyb je pouze ilustrovaný. Jde skrz celý stroj projít, stejně tak drátěným plotem, který je postaven kolem bunkru. Ovšem pozor! Když jsem si tuto mapu založil na svém serveru, skrz vrtulník už projít nešlo a ani zadrátovaným plotem!

Zdá se tedy, že u některých map hra rozděluje kolize dedicated serverů a soukromých serverů a to možná u některých, vybraných objektů. Zkóšel jsem to pořádně na svém serveru, jestli se nemýlím nebo je můj důraz projít skrz malý. Tato domněnka se však nepotvrdila. Naopak: Zjistil jsem tyto zajímavé rozdíly zmíněného vrtulníku a plotu. Z hlediska reálnosti je na tom ale správně uživatelský server, kde projít nelze. Je přece nesmysl, aby člověk těmito objekty mohl ve hře projít! Takovéto chyby a že jich je, hru degradují.

Mimochodem, na samém začátku této mapy se v žádném případě nedoporučuje skákat za vrtulníkem do přístřeškovitého bunkru vzít do rukou upevněný kulomet M60. Nedostanete se ven, protože do něj není žádné vchod, z kterého by bylo možné se dostat ven. Jinak je mapa VET_KHEBANA velkou hezkou mapou na dobrý Coop. Protikladem, nebo spíše asi by bylo lepší to definovat jako naprosto stejnou mapu za VC Coop je VET_RANGDONG, kde se začíná pod skálou právě podél řeky Khe Bana. Postup eliminování nepřítele v oblasti si u obou znepřátelených stran jdou vlastně naproti. Každá z nich totiž začíná na jiném koncu mapy.