Kuriozita o hořících vojácích v Kampani

23.08.2014 16:50

 

    Po delším čase je tu opět zmínka o jedné z mnoha kuriozit. Některé z nich si většina hráčů ani nevšimne. Tentokrát se jedná o téměř nejméně zajímavou záležitost, ale přesto na ni můžeme upozornit. Už víme z tehdejšího článku, že v misi Uteč! můžeme být blízko ke Kongům a můžete použít jakýkoliv příkaz, který Steve Hawkins vyřkne a Vietnamci ho neuslyší. Zvláště, pokud se jedná o zvolení Agresivního módu a Hawkins zvýší svůj hlas.

Další kuriozitou jsou taky už zmíněné hodiny s kukačkou v misi Havárie v džungli , které ukazují reálný čas. Tyto hodiny můžeme najít na stromě v hustém křoví blízko cesty u míst, kde má tým Pěst Alfa poslední kontakt s nepřítelem, než dojdou k rozbahněnému kopci Po Tlong Karai, posetém krátery a mrtvolami. A právě v téhle následující misi ''Dobývání kopce'' sem si už kdysi dávno všiml velké zajímavosti. No, ony sou vlastně dvě.

Tak postupně: V některých misích se nachází oheň. V misi Havárie v džungli hoří sestřelený vrtulník na začátku této části mise a hoří i pár porostů. Zde, když se spolubojovníci přiblíží k ohni a chytnou, tak jejich zdraví se začne ubírat, začnou zběsile pobíhat sem a tam a snaží se uhasit oklepáváním ohně ze sebe a je možnost u toho slyšet jejich hlášky o pomoc a uhasení. Kdežto v následující misi Dobývání kopce na druhém zčernalém havarovaném vrtulníku žádný oheň není a ani kolem něj. A přesto, když se k němu hráč přiblíží do určité blízkosti, tak začne hořet.

U všech botů (tedy i u těch amerických, včetně Vaší jednotky, CIDG a vojáků Vietcongu) je to tak, že začnou taky hořet s tím rozdílem, že se zaseknou na místě a pořád hoří, přičemž oproti Havárii v džungli se jim zdraví na životě neubírá. A i tady jsou slyšet peprné hlášky spojenců a to i CIDG, kteří ječí Hawkinsovým hlasem (jsou totiž taktéž namluveni Svatoplukem Schullerem). Zatímco Kongové z hoření jen ječí.

No a snad ještě kurióznější nebo spíš zajímavější je, když se od tohoto vrtulníku vzdálíte, tak je pak možnost vidět, že postavám se podaří oheň celý ze sebe zklepat a jsou na svobodě. A když se k vrtulníku zase přiblížíte, tak opět to celé začíná nanovo - začnou hořet, nehnou se z místa a přitom celí neshoří. Tak v jedné misi vojáci pobíhají, oheň jim ubírá na zdraví a ve druhé jako by byli nesmrtelní a sou zaseklí na místě. Zajímavé... všiml si toho někdo?

Nejspíš asi ne, ale to ničemu nevadí. Ve Vietcongu je spósta kuriozit nebo věcí, které by hráč pokládal za nepochopitelné nebo nesmyslné. A ted'  je na řadě druhá kuriozitka, kterou se pokusím co nejlépe vysvětlit: Opět v misi Dobývání kopce je v povzdálí slyšet dopad minometných granátů . Zvuky jak z palebné podpory. Některé tyto výbuchy lze však vidět i vlastníma očima, na hraně viditelnosti před hustou mlhou, jak náhodně se tyto výbuchy vyskytují. Nejedná se o hromadné výbuchy, ale o jednotlivé, které se taktéž náhodně generují a občas sou slyšet blízko nebo daleko. A taky je lze vidět, nicméně né často.

Někteří Kongové jsou skryti v kráterech a i při kontaktu s nepřítelem když vylezou ven a zrovna se vygeneruje tento výbuch (asi je to záměrně od vývojářů udělaný jako efekt pro atmosféru mapy a boje s nepřítelem), je někdy možnost tento moment vidět. Vietnamec vyleze ven nebo někam utíká a ted' nastane výbuch a Vietnamce to zabije a odletí na stranu. Může se taky stát, že hráč najde mrtvého Vietnamce, u kterého se dá zjistit podle jeho mrtvé polohy, že byl zasažen tímto úkazem a odmrštěn o pár nebo několik metrů dál. Který tedy nebyl zabit ani hráčem a ani Spojenci.

Ovšem zabití Konga tímto výbuchem bývá jen ojedinělé. Spíš je tedy lze slyšet na vyvýšeninách dobývaného kopce, daleko a nebo i relativně blízko. Jednou se mi stalo, že se ten výbuch objevil těsně přede mnou, ale asi sem nebyl dostatečně daleko, aby mě zranil nebo zabil. Tolik informací by tedy bylo ke zmínce o těchto dvou kuriozitách.