Rozhovor s [AT]Peterem Shannonem_CZ

05.10.2013 18:59

 

    Po zahájení druhé série rozhovorů s prvním dotazovaným Elit'ákem parmenem94[CZ] sme se zastavili na kus řeči s dlóholetým hráčem Vietcongu. Je to náš zdejší Čestný host [AT]Peter Shannon_CZ ! A jelikož pravidelně rád navštěvuje náš web a s naší Elitou se stýká, tak do ní svým způsobem i patří a taktéž k celkově taky patří celý ty roky k široké Vietcong komunitě. Umí se spósty věcma poradit a hlavně je to zkušený a vnímavý hráč Vietcongu, takže rozhodně má tento hráč a návštěvník ostatním co nabídnót a Vietcong je pro něj Srdeční záležitost. Můžete ho potkat hrát spíše po večerech nebo nocích a to většinou na Teamrespawnových Coop serverech.

V našich rozhovorech pokračujeme ve dvou tématech, které se týkají přímo Kampaně jednoho hráče a Hry Více hráčů. A jak už v předchozím rozhovoru bylo vidět, tak Peter se umí rozepsat, jelikož na to jde s tou správnou vervou! :-) Takže podobných obsáhlých odpovědí na otázky sme se dočkali od něj i tentokrát, což je super! Rozhovor s ním rozhodně stojí za to. A nyní si tedy můžeme tento rozhovor, který sme pro Vás připravili, přečíst!

 

 

 

 

Jak moc ses těšil, až Vietcong do svého PC nainstaluješ a spustíš příběh kampaně, která patří k základu hry? Byl si nedočkavý jako mnozí hráči nebo si to bral v klidu s tím, že uvidíš, s čím vším na tebe hra od začátku vyrukuje a čím tě překvapí?
Abych řekl pravdu, tak po prvním nainstalování Vietcongu (leden 2004) jsem se do kampaně vůbec nehrnul. Zpočátku jsem hrával pouze rychlé bitky a multiplayer, byť ten pouze sám, případně jen ve dvou po LANu (online hraní přes Internet přišlo až v červnu 2006). Kampaň jsem si zahrál až asi po půlroce, a to ještě přes jednotlivé mise, navíc jsem je ani nehrál postupně. V červenci 2005 jsem od kamaráda získal datadisk Fist Alpha, kde už jsem si zahrál kampaň klasicky. A po dohrání jsem si střihnul i kampaň z původní hry, takže jsem vlastně hrál obě kampaně chronologicky tak, jak se skutečně odehrály.

 

 

Když sis úplně poprvé póštěl videosekvenci v Kampani, kde je vidět obrovská skála a na obzoru se přibližuje vrtulník říkal sis, jaké dobrodružství ve hře Vietcong na tebe čeká?
Vzhledem k tomu, že jsem poprvé hrál kampaň napřeskáčku přes jednotlivé mise, jsem při sledování oné animace měl už lecos za sebou. :-)

 

 

Jak na tebe zapůsobilo grafické zpracování a celkové prostředí Vietconga na tehdejší dobu?
V té době se mi Vietcong po grafické stránce líbil moc, zejména mě fascinovala tekoucí voda. Ta byla opravdu jako skutečná. Dodnes vzpomínám, jak jsem na ni ve Streamu nevěřícně hleděl.

 

 

Zaujal tě i český dabing? Popřípadě která postava se podle tvého názoru povedla?
Český dabing je mimořádně povedený a většinu českých, potažmo slovenských hráčů jistě zaujal. Je prošpikovaný spoustou suprových hlášek a nechybí ani mnoho vulgarismů. Válka holt není večírek pro nóbl společnost a drsné výrazivo k ní neodmyslitelně patří.

 

 

Která mise v kampani ti dala nejvíc zabrat, popřípadě jak dlóho si ju hrál nebo sis musel hru uložit a zkóšet to, dokud se to nepovede?
Nejvíc mě potrápilo osvobodit Marva z vietcongské vesnice. Chvíli mně trvalo, než jsem si našel způsob, jak to zvládnout.

 

 

Seš velmi vnímavý hráč, který si všimne detailů. Takže sis jistě všiml, že pokud nabíjíš např. Stena nebo M14, tak ostatní hráči slyší jen zvuk nabíjení a postava nijak rukama nepohybuje. To je celkem viditelná chyba, že?
Některé pohyby jsou u Vietcongu animovány pouze pro vlastní pohled, např. to zmiňované přebíjení. Ale jsou i takové pohyby, které samotný hráč nevidí, ale spoluhráči ano. Když např. budu ležet na zemi a vyklánět se do stran, tak sám žádný pohyb neuvidím, ale hráči, kteří mě budou pozorovat, tyto mé pohyby uvidí.

 

 

Jak často Vietcong dodnes hraješ? Si známý tím, že si zahraješ spíše po večerech a nocích na těch vybraných Coop Teamrespawnových serverech, kde se hráči aspoň trochu scházejí.
V posledních měsících už Vietcong téměř nehraju. Rád hraju na specializovaných teamrespawnových serverech, ale poslední dobou je na nich často prázdno, případně tam hrají hráči, které vůbec neznám. Raději si chci zahrát s ostřílenými veterány, u těch aspoň vím, co mohu očekávat. Jednou jsem se zkusil připojit mezi ty neznámé nováčky a bohužel se stalo to, čeho jsem se obával. Když jsem zůstal posledním živým hráčem, tak se na mě ti bažanti vydrželi dívat sotva pět minut a pak se začali postupně odpojovat ze hry. Takže jsem nakonec zůstal na serveru sám. Tohle by se mi s ostřílenými veterány nestávalo, ti jsou zvyklí čekat klidně i půl hodiny.

 

 

Na tvůj názor na hráče s ''rambo stylem'', kteří přijdou z čerstvého CTF serveru, ani není potřeba se ptát, že? Nicméně i přesto myslíš si, že určité skupiny by měly zůstat ve svých sférách? Tzn. Coop hráči na Coopové servery a CTFkaři na CTF, Jumpy, DM a podobně?
Každý mód se vyznačuje svým vlastním herním stylem a je potřeba se mu přizpůsobit. Bohužel ne každý hráč toto zvládá. Zejména coop je ostatním módům hodně vzdálen a kdo ho hraje stejným stylem jako "hopsací módy", tak akorát kazí hru ostatním. Na takové platí pouze teamrespawn, neboť většinou rychle zemřou. Rambiči by měli raději zůstat u toho zběsilého pobíhání na serverech s CTF, DM, TDM a podobně. Tam je ani teamrespawn nemusí trápit.

 

 

Tvůj dnes už neaktivní Alpha Team ( zkratka [AT] ) vyrobil několik svých uživatelských Coop map. Která mapa se podle tebe nejvíc vyvedla, co se týče nápaditosti a kterou bys hráčům (nejen tedy Elit'ákům) k vyzkóšení zahrát si doporučil?
Těžko nějakou konkrétní mapu "vypíchnout". Většina AT map se hraje obecně dobře a když se hráč zasnaží, tak mnohé z nich lze projít i sólo beze smrti. Jejich předností je, že nejsou tak přeplácané nepřehlednou vegetací, přes kterou hráč bota nevidí, ale bohužel bot hráče ano. Při tvorbě mapy je potřeba velmi citlivě rozmísťovat jak vegetaci, tak waypointy, a samozřejmě i respawny botů. Vzhledem k výše zmiňované chybě enginu nelze pro coop mód udělat mapu s typicky hustou vietnamskou džunglí, neboť by byla zcela nehratelná.

 

 

Jak se sám osobně stavíš k poslední herní verzi 1.70, o které se tak trochu spekuluje a o které mimo jiné byla uspořádána nedávno anketa? Myslíš, že by to k oživení a zpestření Vietconga ještě pomohlo nebo je tohle už pasé?
Verze 1.70 je rozpracovaná už přes dva roky a výsledek stále nikde. Slibovala mnohá vylepšení a opravy chyb, ale s ohledem na výrazný úbytek hráčů za poslední půlrok už snad ani nemá smysl ji vydávat. Škoda, že se ji nepodařilo dokončit k desátému výročí hry. Bylo by to docela stylové. A třeba by k tak razantnímu úbytku hráčů nedošlo.

 

 

Poslední otázka: Přál by sis, aby tvoje oblíbená hra Vietcong se hrála ještě co nejdýl, at' si můžeš vychutnávat kouzlo Coopového módu a to nejlépe ještě na doposud nevyzkóšených herních mapách, které si třeba ještě neprošel?
Rád bych hrál Vietcong stále, mimo jiné i kvůli několika novějším mapám, které jsem ještě vůbec nehrál, ale obávám se nejhoršího. Zlaté časy Vietcongu už jsou bohužel pryč. :-(

 

    Díky za zodpovězení otázek k rozhovoru s tebou a at' tě Vietcong ještě stále baví!

 

Odkazy:

zpět na Novinky

zpět na Úvodní stránku