Rozhovor s Joe Crockerem_cz

18.01.2014 18:18

 

    A jsou tu odpovědi ode mě! Návštěvníci měli možnost se mě ptát ohledně Vietconga na dvě zaměřená témata: Kampaň jednoho hráče a multiplayerová část Hra Více hráčů . Tak jako v předchozích rozhovorech s Elit'ákama sme ve stejném duchu pokračovali i se mnou - akorát v opačném gardu. Otázky na tyto 2 témata mohli pokládat nejen Elit'áci, ale i naši známí hráči, kteří si u mě na herním serveru rádi zahrají dobrý Coop.

Možnost pokládání otázek k rozhovoru jako jediný využil náš Čestný Host a zároveň je taktéž už brán jako Elit'ák , Stálý hráč Vietconga [AT]Peter Shannon_CZ . Peter si umí důkladně otázky promyslet a tak jeho dotazy neztrácejí svou věcnost. Z kvalitně položených otázek pramení taky kvalitní odpovědi, o které jsem se pokusil.

Dokonce sem odpovídal do takové míry, že ve většině otázkách jsem se rozhodl se hodně rozepsat (možná aji zbytečně) a tak i přesto je rozhodně si co počíst! Odpovědi jsou tedy skutečně obsáhlé! A můžete si je nyní přečíst v následujících řádcích níže a dófám, že v mých odpovědích neztratíte orientaci.

Přejeme Vám příjemné počtení rozhovoru!

 

 

 

Peter Shannon

 

1. Otázka: Kdy jsi s hraním Vietcongu začínal a jak ses k němu dostal?
Hrát sem ho začal díky jednomu tzv. CD-Scorečku, který si brácha půjčil domů. Bylo tam pár her s demoverzemi a ještě tuším něco dalšího. No a mezi nimi byl Vietcong. Byla to tenkrát jediná mise ''Havárie v džungli'' i s videosekvencí Úháček. Tak ho brácha ze zajímavosti nainstaloval a vyzkóšel. A jelikož si to už nepamatuju přesně, bylo to tak + - 1 rok předtím, než byla vydána plná hra. Pokud se dá počítat teda i ta demoverze, tak to bylo už v roce 2002, když sem s ním začínal.
Musím říct, že nejvíc mě po ukončení Dema zaujala ta reklama (tapeta), která lákala hráče na to, at' si zahrají Vietcong druhý! Mínila se tím plná verze. Psali tam například, což si dodnes pamatuju, že člověk uslyší pleskat kulky z AKáčka přes listy porostů. Tohle byla rozhodující věc, díky které sem začal po plné hře Vietcongu toužit. Myslím si, že když si někdo z netu demoverzi Vietcongu stáhne a hru ukončí, objeví se tam ta reklama, když by to někoho zajímalo...
Jo mimochodem - zkóšel sem hrát demoverzi v anglickém provedení, ale anglický dabing je jedním slovem fakt katastrofa, pokud budu psát o situacích, když sou zrovna přestřelky.
Jo a ještě teda odpovím, jak sem se tedy k němu dostal: Dostal sem ho od tety a strejdy k Vánocům hned v roce jeho vydání. A ta krabička mi dodnes stojí na ''stěně'' a vedle ní vykukuje krabička s Fist Alphou. A ještě jedna věc: Podařilo se mi dodnes dochovat v dobrém stavu i příručku, která se při prodeji v krabičkách tenkrát schovávala. Ale příručka od Fist Alphy se mi bohužel ztratila. Tu sem si nějak nepohlídal.

 

 

2. Jak moc Tě bavilo hraní Výcviku? Co říkáš na postavu výcvikového seržanta? ;-)
Tady asi trochu překvapím, ale nepamatuju si hned ten první moment, kdy sem si 1. část Výcviku pustil. Ale až někdy později mě Výcvikový Seržant začal úplně bavit a strašně mi imponovalo, že tahle postava je sóčástí Vietcongu! Člověk by si řekl: Fajn, ta hra má i Výcvik což je dobře, páč to k tomu patří.
Ale ten slovník, fakt vtipné hlášky a charisma Seržanta mě dostávaly. A co dodnes můžeme slyšet za ohlasy, je to jedna z nejoblíbenějších postav. Takže tady výcvik není o tom, že je hráč sám na střelnici a řídí se dle instrukcí z nápovědy. Ne, tady pro zpestření a pobavení je instruktor, který do vás vulgárně šije a do vašich spolurekrutů a jak sem psal - ty jeho hlášky, to je prostě už klasika z Vietcongu.

 

 

3. Když sis úplně poprvé pouštěl videosekvenci v Kampani, kde je vidět obrovská skála a na obzoru se přibližuje vrtulník, říkal sis, jaké dobrodružství ve hře Vietcong na Tebe čeká? A jaké jsi měl očekávání u datadisku Fist Alpha, když jsi sledoval úvodní animaci s letounem F105 Thunderchief?
Když sem dostal sóčasně i s Vietcongem můj první PC, který mám dodnes (bednu), hned sem si ho na Štědrý den zapojil s bráchem a Vietcong nainstaloval. V tý chvíli sem se tenkrát cítil jak malý kluk, byl neskutečně natěšený!!!
Četl sem si v příručce o jakémsi seržantovi Hawkinsovi, který má v jednotce nahradit padlého důstojníka a hned mě Hawkins začal zajímat a věděl sem, že hra bude obsahovat krásný příběh. Bylo to nepopsatelné velké pokušení, nicméně ti, co je pro ně Vietcong Srdeční záležitost, moje slova pochopí, vycítí a potvrdí.
Pak přišla úvodní videosekvence. Skála, pak takový ten zvláštní dumající zvuk oblasti mezitím, co se přibližoval vrtulník. V těch chvílích mi naskočila husí kůže a věděl sem, že začíná něco nového, vyjimečného... jakási nová éra... takové tušení, jako by mě tahle hra měla provázet mnoho let... no to se dalšími slovy lépe vysvětlit nedá. Ačkoliv se ve videosekvenci nedělo nic akčního, tak mě to prostě přišlo být moc vzrušující.

U Fist Alphy mi letoun hned připomněl vrtulník z jedničky. Hned bylo vidět, že hra začíná zase stejně, akorát byl vrtulník vyměněn právě za stíhačku. No a jak ho začali Vietnamci ostřelovat, tak mě hned napadlo, že půjde o misi pilota zachránit. A následně sem se těšil, až se odhalí Douglasův obličej. Mimochodem - i Douglas je skvěle nadabován.

 

 

4. Která kampaň se Ti líbila více? Ta v původně hře, nebo ta v datadisku Fist Alpha?
No jednoznačně je to z původní hry. Fist Alpha je taky moc dobrá, i když je docela výrazně kratší, ale původní hra je zkrátka původní hra. A to z mého pohledu hlavně díky Hawkinsovi, kterého hráč ovládá. Mně tahle postava prostě uhranula.
Dabér (Svatopluk Schuller) se k téhle postavě povedl. Dokonce bych řekl, že Schuller do toho dabingu dal Srdce. Já tam v Hawkinsových prupovídkách a nadávkách cítím naprostou autentičnost. Sedlo si to jak ''prdel na hrnec''. Nedokážu si Hawkinse představit pod jiným dabérem. Tím spíš, jaká je Hawkins nesympatická držka. Jojo, zlatý český dabing a zlatá atmosféra v Kampani. Je to suprový!

 

 

5. Která postava z obou kampaní Ti byla bližší? Steve R. Hawkins nebo Warren Douglas?
Jak už sem se mimo téma na otázku rozepsal výše, tak je to jednoznačně Hawkins. Tím ale nechcu říct, že Douglas je u mě propadák, to vůbec ne. Ale Hawkins je prostě Hawkins a je jen jeden.
Když bych měl tyhle 2 postavy mezi sebou porovnat, tak Hawkins je dost charismatický, řekne věci na plnou hubu a úctu k autoritě má minimální. To z něj dělá oblíbenou a zajímavou postavu pro mnoho hráčů. Co se Douglase týče, tak je takový klidnější, pozornější. Je z něj cítit, jak je zodpovědný a když na to dojde, tak taky umí ze sebe vydat emoce a slovník dokáže mít peprný taky.
Oba sou to hlavní postavy svých Kampaní, ale Hawkins - to je legenda.

 

 

6. které multiplayerové módy Tě bavily nejvíce v době, kdy jsi s hraním začínal, a došlo u Tebe později ke změně preferencí?
Tak tady toho má hodně co společného s Kampaní jednoho hráče. Hráč se svou jednotkou prochází džunglí a střílí se s nepřítelem - což je taky společná spolupráce. Takže Coop po internetu mě lákal nejvíc. Věděl sem, že budu hrát společně proti žlut'ákům s reálnýma lidma a né s naprogramovanýma ''botama'' z jednotky.
Člověk je jinak samozřémě zvědavé a tak sem okusil i jiné módy. DM, CTF, ATG... a zkusil sem i další. Ted' to nenapíšu asi vůbec přesně, ale nikdy mě nelákaly takové ty speciální módy DMC, Colt, CTFBots, JUMP a podobně. Sice sem jich asi půlku nikdy nezkusil, ale fakt mě to nijak nelákalo a neláká ani ted'.

CTF bylo prostě o soutěžení a na vyblbnutí se. Občas sem ho hrával. Jako druhý nejoblíbenější mód je DM. Tam si člověk může dělat, co chce. Nikoho nemůže zabít svýho, protože každý hraje sám za sebe. Čemu sem nikdy nemohl přijít na chut' byl TDM. Tam furt člověk musel dávat pozor, aby nezabil svýho a prostě mi tohle vadilo, abych byl ve střehu, jestli postava hráče, která se z rohu ve vteřině objeví zjišt'oval, jestli je to protihráč nebo spoluhráč a vyvaroval se tak bud' TeamKillu na mého spoluhráče nebo on na mě. Hrozné kentus mód tohle, fakt.
Na svém serveru sem vždy zakládal Coop, popřípadě DM a zcela vyjimečně CTF, ale to byl pro můj server opravdu unikát.
No Coop je prostě Coop. Je to taky úplně odlišný mód od všech ostatních, ale o to víc je zajímavější a má své kouzlo a smysl.

 

 

7. Které zbraně nejvíce preferuješ (za US i za VC)? Liší se Tvé preference v závislosti na hraném módu?
Za US sou to zbraně 4: Thompson, M16, M14 a Winchester. Na Tomíka su zvyklý a i když na dálku nebývá moc přesný, je to ''Zlatý klenot''. M16 je univerzál, co se i použití bajonetu týče a s touhle puškou lze zabít jedinou kulkou na velkou dálku nepřítele do hrudníku - mám to vyzkóšené. No a u karabiny M14 se mi líbí 2 řežimy střelby. Člověk když s ní umí zacházet a má pro ni cit, tak je to podle mýho názoru výtečná zbraň! Na dálku přepínám na jednotlivý výstřely a na blízké přestřelky dávám plné dávky. Takhle to během hry měním naprosto normálně. Je blbost střílet na velkou dálku dávkou, protože M14 docela kope a tudíž se s tím dá cíl těžko rychle a efektivně sejmót. S Winchesterem se mi střílí móc dobře. Stačí být ve zraku detailní, reflexivní a střílet s rozvahou, trošku zamířit tělo Konga v dálce a pak stačí střílet účinné náboje z této lovecké odstřelovačky.

Za VC je to 5: AK-47 (tady myslím ani nemusím vysvětlovat proč), pak SKS Simonov. Ten se mi zdá být taky na střelbu účinný a šikovný. Je to prostě o individualitách, komu se s čím střílí nejlépe. Pak je to PPS-43, Mosin Nagant, který je v podstatě stejný se svými vlastnostmi při odstřelování a potom jak jinak - SVD Dragunov, který je výborný! Navíc je super, že jako jediná odstřelovačka s optikou může mít bajonet, což člověk neví, kdy se může hodit. Už několik Kongů sem s ním zakuchnul.

Jinak preference se určitě liší. Když hraju Coop, hraju nejčastěji s vyjmenovanými zbraněmi. Když hraju třeba DM, tak nejčastěji si beru M16, AK-47, PPS-43, Winchester nebo Mosin Nagant. Ale když narazím na jinou zbraň, tak ju vezmu taky. U CTF sem si brával vždy M16 s třídou vojáka, nejčastěji u německé komunity přátel =MaNe= (Mattinetzwerk), kam už téměř nechodím, protože původní Němci z této přátelské komunity přestali hrát. Jo a jinak v CTF si brát doktora ani nemá cenu.

 

 

8. Neměl jsi někdy chut' zkusit si vytvořit pomocí editoru map svou vlastní mapu?
No to si piš, že měl! Touha udělat vlastní mapu byla velká, nejlépe udělat terén, jehož původní kostra nebude pocházet ze žádné základní mapy. Proto sem si jednou editor stáhnul. Jenže na čem to zhaslo? No editor byl pouze v angličtině a v češtině byl k dispozici pouze návod! A s mou úrovní ''ájiny'' sem se nikam v editování nepohnul. Bylo to pro mě zklamání. Škoda, byl bych schopen udělat aspoň jednu mapu (asi nejspíš na Coop, DM, CTF a ATG), která by byla jednou z těch nejzlatějších. Ale bohužel sem neudělal žádnou s angličtinou... ( !!!! ) Jo a na postupování dle českého návodu sem se prostě vykašlal, nechtělo se mi s tím prostě dělat.

 

 

9. Poznal jsi ještě nějakou jinou podobně zajímavou hru, jako je Vietcong?
Jojo, poznal. Ale sou to hry, které sem hrával před Vietcongem. Byl to Return to Castle Wolfenstein a MOHAA (Medal of Honor Allied Assault). Tyhle 2 akční hry mě bavily. Pak přišel na scénu Vietcong a u něj už sem zůstal. Prozradím ale, že sem se těšil na Vietcong 2, ale když sem viděl recenze a minimální systémové (hardwarové) požadavky, dost mě to odradilo... a hlavně zklamalo. Ale vzhledem k tomu, jaká byla dvojka propadák, mě to ani mrzet nemuselo. Vývojáři to prostě pokazili v hodně směrech a ani to nezachránily případné klady ve hře. No a tím vlastně aspoň u mě osobně udrželi prestiž a prvenství Vietcongu 1 i s datadiskem Fist Alpha.

 

 

10. Myslíš, že budeš hrát Vietcong i v budoucnu?
Tohle je taková ošemetná otázka, kterou sem já sám na závěr v rozhovorech dával všem Elit'ákům (a i tobě). Můžu s jistotou napsat ještě jednou, že na jinou hru určitě nepřesedlám. Byla by to zbytečná blbost. Vietcong hraju už mnoho let (mnoho let... no jako když se nad tím zamyslím, tak je to až k nevíře...) , takže s ním rozhodně končit nehodlám.
Už jen kvůli našemu webu. Ten sem neudělal proto, abych ho vytvořil a za 2, 3 roky s hraním a s provozem stránek skončil. A taky se ho držím i díky naší Elitě a dalším návštěvníkům, kteří Vietcong hrají a náš web jakožto kontaktní místo pro udržování se v kontaktu s námi využívají a hledají informace o Vietcongu.
A ačkoliv je to jen hra jako každá jiná a není to to nejdůležitější na světě, tak Vietcong je pro mě Srdcovka! Potkal sem díky němu i pár lidí. Když bude v rámci volného času možnost se věnovat Vietcongu, vždy rád založím herní server a zahrajeme si u mě. Většinou zakládám tak 2x (někdy i 3x) do týdne, ale to vše je prostě otázka, kdy to jde. Krom jiného neříkám, že si nezahraju i jiný hry (v sóčasné době nic jinýho nehraju) , ale co se týče akčních stříleček - je pro mě Vietcong jediný. Je to prostě česká zlatá klasika.

 

    Díky za položení otázek! Rád jsem odpověděl!

        Joe Crocker_cz  

Odkazy:

zpět na Novinky

zpět na Úvodní stránku