Rozhovor s Peterem Shannonem

18.10.2012 11:59

   

    Zatímco někteří mají ještě možnost dodělávat svoje Loga, dovolil sem si k rozhovoru přizvat velkého milovníka Coopu, i když není v našem kolektivu Stálých hráčů. Nicméně na druhou stranu je to velká persona ve Vietcongu a jedna z těch nejvěrnějších stálic dodnes. Měli ste možnost ho poznat prostřednictvím zdejší Návštěvní knihy, kam přispívá svými poznatky. Tou stálicí je Peter Shannon, který si velmi potrpí na pečlivou kooperativní spolupráci. Ačkoliv sem toho s ním moc neodehrál za ty roky, tak i přesto vím, jakým je hráčem.

Peter patří k těm nejzkušenějším. Snaží si Coop co nejvíce uzpůsobit tak, aby hra vypadala pokud možno co nejreálněji a nejživěji. A to od vypnutých ukazatelů zdraví, munice, kompasu, hlášek o zabití, rozkazů mezi vojáky, až po nejopatrnější taktizování na každé mapě. Včetně těch uživatelských a nových, které doposud nevyzkoušel. Jinými slovy je to pravý Teamrespawnový Coop hráč. Preferuje zásadně tento herní mód, jelikož jak všichni víme, tento mód má svůj zvláštní smysl, než je pobíhat po mapě s cílem získat vlajku a dát svému týmu bod a podobně. A vzhledem k tomu, že je nejen zkušeným Coopovým hráčem, je velice i hovorný. Což mimochodem můžete nyní poznat sami. Já bych snad ještě jen dodal, že některé ty odpovědi sou fakt dlóhý masakr! Ale o to víc je si co přečíst.

 

 

 

Seš jedna z dlouholetých stálic Vietcongu. Jak dlouho seš mu věrný?
Vietcong hraju od ledna 2004, takže je to už více jak osm a půl roku. Ale po netu ho hraji až od června 2006. Do té doby jsem mohl hrát jen ve dvou po LANu.

 

 

Jakým způsobem ses k němu dostal?
V lednu 2004 mi ho donesl kolega z práce. V práci jsem si také z netu stáhl všechny patche a také postupně stahoval nové coop mapy. Jelikož jsem měl možnost v té době hrát jen ve dvou, tak ani neměl jiný mód smysl. Zhruba v polovině roku 2005 jsem od kamaráda získal i datadisk Fist Alpha. V pozdějších letech jsem si zahrál i free datadisky Red Dawn a Rising Sun. Ale aby si někdo nemyslel, že jsem nějaký pirát, tak vlastním i originální DVD Zlaté edice.

 

 

Seš velký příznivec Coopu, a to zejména toho nejpřísnějšího. Přesněji řečeno, hraješ nejraději s Teamrespawnovým nastavením. Jak na tom v současnosti seš s herní aktivitou?
V poslední době je to s mou herní aktivitou dost bídné a projevuje se to i na předváděných výkonech. Už to není to co dříve. Ještě tak dva roky zpátky jsem mohl v případě, že jsem zůstal poslední živý, nabídnout ostatním i více jak půlhodinové "kino". Dneska už na to mohu jen s úsměvem vzpomínat. Člověk z toho prostě vypadne. Potíž je v tom, že náš coop tým Alpha Team, který jsem zakládal v květnu 2007, se defakto rozpadl, za což může především free hra World of Tanks, jíž někteří členové týmu propadli. Takže mi zbyla jen hrstka kolegů, navíc se ani pořádně nepotkáváme, takže společných akcí je poskrovnu. Já sám občas chodím hrát alespoň na servery vc-coop.eu nebo VIETCONG.INFO. Rozpad týmu mě mrzí taky z toho důvodu, že jsme měli rozpracované další coop mapy, které už zřejmě nikdy nebudou vydány. Projekty s názvem Mountain Trail, Mogadishu nebo Railway Station mohly mít slušný potenciál.

 

 

Hraješ výhradně jen ten Coop nebo si dáš pro odlehčení i jiný mód?
Hraju pouze coop. Kdysi jsem jen tak zkusil i CTF, ale když mě na jednom serveru zabíjeli cheateři nožem na dálku (a jednou dokonce i spoluhráč), tak to byla poslední kapka. Na coop serverech je situace o mnoho lepší, cheateři se vyskytují jen výjimečně. Pokud jde o ty (jak já říkám) "hopsací módy", tak mi na nich vadí, že tam všichni jen zběsile pobíhají a poskakují jako králíci a nikdo se vůbec nekryje. Chyba je zjevně ve způsobu počítání statistik. Problém je v tom, že počet smrtí vlastně vůbec není brán v potaz, tabulka se řadí podle počtu zabití. Takže hráč se skóre 10:13 (tedy pasivním) bude v tabulce výše než hráč se skóre 9:0 (!!!), a to jen proto, že má o jedno zabití více. Smrt hráči statistiku nezkazí a v tabulce ho níž neposune, proč by se tedy kryl, že? Důležité je nahonit co nejvíce zabití. Jsem toho názoru, že tabulka by měla být řazena podle rozdílu mezi počtem zabití a smrtí. Pak by každá smrt znamenala nepříjemný posun v tabulce směrem dolů a herní styl by se i v "hopsacích módech" dramaticky změnil.

 

 

Co tvá oblíbená zbraň? Nebo jich je víc? A naopak ty, které ti nikdy nesedly?
Když jsem s Vietcongem začínal, tak jsem hrával ponejvíce s Thompsonem. Nejraději jsem totiž hrál za medika, a ten měl v základní hře pouze Thompson a karabinu M1. Pušku M1 jsem občas zkusil taky, ale více jsem hrál s Thompsonem. S povýšením hry na verzi 1.60 se ale objevila možnost používat bajonet. Ten ale na "Tomíka" nasadit nešel, takže jsem přešel na M1 a už u ní zůstal. Thompsona jsem si pak brával jen příležitostně. S příchodem datadisku Fist Alpha přibyly medikovi i další zbraně, puška M14 a samopal Sten s tlumičem, které mě ale příliš neoslovily. Zůstal jsem u M1. Pokud ale hrávám na serverech s omezeným počtem speciálních tříd (zejména medici a ženisté) a medik je již obsazen, pak hraji za vojáka a beru si M16.

Na M16 přecházím i jako medik, pokud je možnost ji sebrat po padlém spolubojovníkovi nebo je na některých mapách možnost si zbraň vyměnit hned na respawnu (např. u některých map od VET). Také rád používám AK-47, ale na některých serverech pravidla používání nepřátelských zbraní zakazují (nicméně za určitých podmínek je možné je používat i tam). Pokud jde o zbraně, které mi nesedí, tak jsou to ty, které mají krytovanou mušku, případně mají hledí řešeno jako rámeček či kroužek, což vytváří mrtvý úhel a omezuje výhled při míření. Jsou to např. SVT40, PPS-41, M60, Sten atd. . A taky nemám rád pistoli S&W, neboť u ní mušku překrývá tlumič a na větší vzdálenost se obtížně míří. Nemusím ani kulomet DP2, neboť je to taková koza skákavá. Nicméně, když je nouze a není čím střílet, tak je hráč vděčný i za loveckou brokovnici.

 

 

Samozřejmě by nás zajímal tvůj jednoznačný favorit v podobě nejoblíbenější mapy a pak také opačný pól, čili propadák.
Nerad bych zde dělal někomu reklamu, či naopak někoho hanil, ale obecně mám rád mapy těch tvůrců, kteří berou v potaz typické vlastnosti enginu Vietcongu. Zejména to, že bot může vidět skrz vše průstřelné (a občas mám ten pocit, že i skrz neprůstřelné). Je opravdu neskutečné zvěrstvo nasázet do mapy samé keříky a boty umístit za ně. Taková mapa se konvenčním způsobem nedá hrát, neboť hráč bota nevidí, ale bot hráče ano. Takže  je nutné oblast proházet granáty, což já ale nesnáším. Fakt už jsem alergický na hlášky "granát, granát, házím granát, granát...". Osobně granáty nepoužívám a snažím se procházet mapy bez nich. Do ruky je beru jen v nouzi nejvyšší. Projít mapu čistě, tedy bez použití granátů, mě prostě více uspokojuje. S granáty to dokáže každá lama.
Dále mi vadí mapy, kde první věc, kterou musí hráč udělat po připojení ke hře, je rychlý útěk do nějakého krytí. Umístit respawny tak, aby byly pod přímou palbou botů, je opravdu hloupost první třídy. Takových coop map je sice velice poskrovnu, nicméně existují. Obecně preferuju rozlehlé mapy a mapy, které představují přirozené prostředí (džungle, hory, městské prostředí, ruiny...). Nesnáším "arénovky". Opravdu nechápu, že někdo může něco takového předělávat do coopu. Tyto mapy jsou mrňavé a o přirozeném prostředí nemůže být ani řeči. Pro "hopsací módy" je to dobré, ale pro coop rozhodně ne.

 

 

V současné době už docela výrazně kleslo mnoho hráčů ve Vietcongu. Tedy nejen těch Coopových. Ale dá se i konstatovat, že to není zas až tak zlý. No nicméně jaký je tvůj názor na tuto věc?
Když jsem v roce 2006 začínal hrát Vietcong po netu, tak bývalo běžně i přes 220 serverů, z toho přes 50 coopových. Dneska jsou počty zhruba poloviční. Navíc řada serverů zeje prázdnotou. Vietcong už zkrátka hrají jen skuteční fandové. Od vzniku hry už uplynulo hodně let, objevily se nové hry s pokročilejší grafikou a někdo holt dává přednost hezkému vzhledu. Já osobně ale tvrdím, že hru nedělá grafika. Dobrá hra je o něčem jiném. Budoucnost Vietcongu moc růžově nevidím, zejména coop módu. Možná by úpadek mohly zpomalit nové mapy, jenže většina mapařů už další nevytváří. Jistá šance byla i v připravovaném patchi 1.70, ale zřejmě se tak nestane.

 

 

Jako jeden z mála lidí víš, že se připravuje nová herní verze v1.70. Jaké k tomu máš bližší informace? Já os. sem četl to, že tahle má například odstranit pár chybiček ve Vietcongu.
O patchi 1.70 se začalo mluvit už v loňském roce. Zpočátku to vypadalo nadějně, hovořilo se i o mnoha novinkách a vylepšeních, ale postupem času tohle téma vychladlo a ti, kteří na tom pracovali, se na celý projekt vykašlali. Zdá se tedy, že blíže pravdě jsou pesimisté, kteří tipovali, že patch 1.70 nikdy nevyjde. Mě osobně to mrzí, neboť některé novinky byly docela zajímavé a třeba by verze 1.70 udržela u hry více lidí, případně by se možná i někteří dřívější hráči vrátili.

 

 

Stalo se někdy, že tě nějaký hráč pořádně vytočil a popřípadě kdy to bylo?
Ano, stalo. Zejména teamkilleři. Chápu, že se může stát, že hráč spoluhráče omylem trefí, ale když se na server připojí týpek, všechny spoluhráče domlouvající se na postupu postřílí a odpojí se, tak takového (s prominutím) blbečka bych s chutí lapil pod krkem a pořádně profackoval. Taky se mi stalo, že se do mapy připojil hráč, který si vzal odstřelovače a sejmul mě. Přitom jsem nebyl až tak daleko od něj a v optice pušky M1 Garand mě musel jednoznačně rozeznat. Výše jsem se už zmínil, že nemám rád používání granátů. A je to i kvůli tomu, že špatně hozený granát může zabít spolubojovníka. Navíc může dojít i k situaci, že hráč chce hodit granát, odjistí ho, ale vzápětí je zabit a nestihne jej odhodit. Následný výbuch pak klidně smete i polovinu týmu.

 

 

Jaká je tvoje tolerance k cheatrům?
Jednoduše řečeno, cheatery netoleruji. Vadí mi dokonce i to, když hráč používá cheat, který umožňuje i na serveru s aktivním Vietnam módem a Vietnam chat módem vidět kompletní HUD, zaměřovací křížek i hlášky o zabití. O létání, nesmrtelnosti či zabíjení nožem na dálku ani nemluvě. Osobně cheatery nechápu. Na jejich podvádění ostatní hráči stejně dřive či později přijdou. A pokud bude hráč neustále jen podvádět, tak se lepším hráčem nikdy nestane a jen se zesměšní v očích ostatních.

 

 

Použil si i ty někdy cheat? Čistě jenom pro vyzkoušení, protože jinak vím, že ty seš čestný hráč a cheatování se ti dost příčí.
Kdysi dávno, ještě když jsem neměl Internet, tak jsem zkoušel, jestli opravdu fungují ty cheaty přímo od Pterodonu, které se zadávají přes konzoli. Byla to taková zvědavost. Jinak jsem žádné cheaty nepoužíval, dokonce ani v singlu ne. Koneckonců, na co bych potřeboval cheatovat v coopu?

 

 

Máš rád uživatelské Coop mapy? Ty obyčejné asi každý zdá. Kdežto u těch nových a stále novějších člověk neví, kde sou VC. Takže prohledávání neznámého terénu musí být zajímavé! 

Uživatelské mapy mám samozřejmě rád. Zejména ty, kde je vytvořen zcela nový terén. Předělávky základních map mě tolik neberou. Docela se divím, když někdo neustále předělává základní terény. Takovou mapu každý už dopředu zná, byť je tam jiné rozmístění botů, případně drobné změny v některých objektech. Přitom je spousta zajímavých map, kde coop mód chybí. Mnohé z nich si o předělávku do coopu přímo říkají.

 

 

Otázka na závěr: Je podle tebe VC jednou z nejlepších her, která se mohla vyskytnout na trhu a jak to vidíš ještě s jeho hraním?
Pro mě je Vietcong stále jedničkou a dokonce ani nemám žádnou jinou hru ve svém PC nainstalovanou. Jistě, hra má i své mouchy, ale myslím, že se s nimi dá žít, a když je mapař vezme v úvahu, lze mnohé z nich dobře eliminovat. Rád bych hrál Vietcong ještě dlouho, ale to bude záležet i na ostatních hráčích. Běhat po mapě zcela sám, či jen ve dvou lidech, by mě příliš nebavilo.

 

Díky za poskytnutí rozhovoru a at' se daří jak v herním, tak i osobním životě!

 

zpět na Novinky

zpět na Úvodní stránku