Modelářská chyba vývojářů z Kampaní

15.05.2014 20:18

 

    V tomto článku bych chtěl upozornit na jednu chybu, nad kterou se málokdo pozastaví. Nicméně já si jí všiml tak před 2 týdny. V kampani Fist Alphy , mise Útok na Nui Pek je nedaleko tábora jezero, obklopené skálami a ze strany směrem k táboru je zalesněna oblast. Po levé straně z pozice jezera je cesta podél skal k Nui Peku (resp. k jeho nedodělanému sektoru).

Ovšem... zatímco tady je podél cesty skála od pozic s vietnamskými minomenty až po les, tak ve Vietcongu 1 v úvodní misi Přílet at' se ze stejné světové strany, kde se má nacházet jezero z Fist Alphy, rozhlédnete z vrtulníku se Stevem Hawkinsem jak chcete, žádnou takovou podélnou masivní skálu pod sebou nikde neuvidíte a to ani aspoň částečně horizontálně. Maximálně mezi velkými zelenými kopci a skálami najdete pár stromů a je možnost přece jen vidět malé jezírko při rozhovoru se C.J. Hornsterem ve vrtulníku.

Ovšem tato velká studánka není totožná s jezerem z Fist Alphy, kdy je Nui Pek teprve ve fázi stavění. Jedná se skutečně o věc, kterou nikdo nejspíš neregistruje, nicméně přesto: Jak je možné, že krajina z Fist Alphy není totožná s Vietcongem 1 v této příletové misi, kde lze zmapovat z vrtulníku oblast? Uvědomili si toto vývojáři? No, těžko říct.

Každopádně většinou si vymodelování textury hlídali. Například na střelnici po každém brífingu sou jinak lahve u terčů položené nebo postavené vždycky o pár metrů jinak a v místnosti jsou zbraně uskladněné taky malinko vždy jinde nebo posunuté. To stejné se týká průběhu vybudování Nui Peku, kdy ve Vietcongu 1 je celý tábor hotový, zatímco ve Fist Alphě sou všechny nedostavěné baráky a cesty v totožném rozmístění. Akorát tam spósta věcí chybí, protože je tábor teprve rozestavěn.

No ale i tak se nabízí na závěr jedna otázka, byt' znova opakuju, že je hodně detailní a možná banální: Pokud se vývojáři drželi svých priorit, aby vše bylo v rámci programování a možností celý Vietcong v odpovídajícím reálu a posloupnosti, tak proč sou mezi těmito 2 misemi rozdílné jednotlivé objekty? Vlastně ne, ještě by se tam dala přidat mise Poslední boj, kdy lze utéct z Nui Peku, který je obklopen holými a docela dlóhými kopci.

Proč to tak je, že v jedné misi je to udělaný tak a v dalších zase jinak? Přece se ta skála během těch pár měsíců nepropadla do země a to jezero taktéž? Na tuhle otázku asi nikdo nebude schopen racionálně odpovědět, nicméně i tak bych to zhodnotil jako chybu vývojářského týmu. Sice je to oblast mimo hlavní dění příběhu, ale i tak by se tohle myslím stávat nemělo...