Velký rozhovor se stálým hráčem =GONZem=

30.08.2014 19:16

 

    Je mnoho stálic, které Vietcong hrají dlóho. A sou i takové, které ho hrají dlóhodobě, zejména od začátku vydání hry. Hráče lze pravidelně potkávat na herních serverech a díky své vytrvalosti ve hře patří k těm vůbec nejstálejším hráčům. Pokud bychom se chtěli bavit vyloženě o ikonách a srdcařích, tak k nim jednoznačně patří. Protože se svou působností ve Vietcongu patří =GONZO= k těm hráčům, kteří překonali od online počátcích za těch mnoho let hodně milníků.

Mnoho hráčů ho zná a přesto také nezná, ostatně jako většinu každého z nás. Bylo by jistě záhodno toto napravit a to už jenom proto, že taková stálice Vietcongu by stála za realizaci rozhovoru. A stalo se tak, =GONZO= sóhlasil. Pomalu nám končí série dobrovolných rozhovorů o skončených službách GameSpy. A právě při téhle příležitosti byly zapojeny i všeobecné otázky, podobně jako tomu bylo u GamingGamera89. Takže je jasné, že před námi je opět možné si přečíst velký rozhovor se zajímavými postřehy od našeho hosta.

V rozhovoru měl rozhodně co říct. No a my si jeho odpovědi můžeme v následujících několika řádcích přečíst a dozvědět se o =GONZOvi= více! Tudíž Vám, čtenářům samozřémě jako vždy přejeme příjemné počtení v rozhovoru s ním!

 

 

Zdravím tě při tomto rozhovoru! Mohl bys pro úvod místním čtenářům povědět, v kterém roce si poprvé okusil Vietcong a jakým způsobem ses k němu dostal?
Také Vás všechny zdravím, nováčky i patrioty hry Vietcong!
Začal bych trošičku obecněji. S kamarádem jsme byli zapálení do her jako Operation Flashpoint, Ghost Recon 1, prostě FPS. Jenže v té době (okolo roku 2001) jsme ještě neměli internet.
Dělali jsme soukromá LAN párty i do rána. Když se nám v roce 2003 narodil Vietcong, dostal jsem se jenom k singleplayeru, pokochal se, několikrát ho dohrál. Někdy okolo roku 2005 jsem si zařídil internet, náhodou si vzpomněl na Vietcong a už jsem se vezl.

 

Propařil si Vietcong někdy dlóhé hodiny a to zejména v časech, kdy Vietcong byl nejvíc populární? A hrál si někdy až do svítání?
Samozřejmě a dělám to dodnes. Pravda, nechytá mě to tak často jako dříve, ale když se rozjedu, jdu spát až druhý den, kdy v noci svítá měsíc... Dříve bylo více mezinárodních serverů plných špičkových hráčů at' ve dne či v noci (Namátkou TheMeatGrinder, *GKA*Roughnecks, TRX Roundhammer, VET servery, 6thSense). Člověk ve Vietnamu nikdy nebyl sám.

 

Patříš se svým nickem mezi ty nejznámější hráče. Mně s ním přijdeš (ani nevím, jak to vysvětlit..) být nepřehlédnutelný. Jak si k němu přišel?
Tak tohle byla víceméně náhoda. Kdysi jsem pro instalaci Windows použil jméno Gonzo, po instalaci hry jsem měl automaticky nick Gonzo. Na nějakém teamrespawnovém serveru jsem se objevil vícekrát a jeden z hráčů mi napsal, že hraju dobře (bývávalo) a at' si nick neměním. Po nějakém čase jsem byl v klanu *GKA*, ten už je kaput, tak používám =GONZO=. Tehdy jsem se inspiroval kondorem z Muppet Show, byl takový snaživý a nic mu nevycházelo.

 

Jaké jsou tvé oblíbené zbraně a to jak u US tak u VC?
Trošičku to rozvinu. Asi každý, kdo je vyznavačem Vietcongu, by to udělal taky. Remington je u mě na 1. místě, ale v teamrespawnu na vietnam to s ním moc nedávám. Pak samozřejmě kulábr. Ještě mě baví pukavka (M3). Pokud bych měl snajprovat, což nemusím, tak jasnou volbou je M14 a vůbec nejlepší snajperkou hry je revolver... Za VC? Mosin, DP28, Makarov.

 

Na to stejné bych se zeptal o Coop mapách. Které jsou oblíbené a které nemáš rád? A výběr postavy Hornstera byl náhodný nebo sis ju vybral?
Mám rád dobře udělané mapy obecně, takže většinu z původních coop map hry vyjma snad Ambushe. Nejsem Forrest Gump. Určitě víte, že asi nejvíce NVABase. To proto, že je dobře udělaná, přehledná, dá se na ní učit at' už hrát, či editovat. Já vlastně na ní začal s obojím. Systém vzájemného krytí, nepustit si VC do zad. Prostě takové základy, než se pustíte do pravé džungle. Ohledně editace je tato mapa studna informací. Jde v editoru zduplikovat a zbytek se lze učit z hotového.
Moc nemusím přeskriptované mapy, i když vím jak úmornou dřinu to skriptování muselo dát. To oceňuji. C++ je jeden velký maras. Samozřejmě jsou i vyjímky jako super mapa EaglesCanyon_I. Někteří mapmakeři se snaží dělat pořát lepší mapy tvorbou složitých skriptů (Monsoon_v6A) a to není dobrá cesta. Mapa má potom 40MB a vlastně není ani hratelná. Jen se autor chtěl zviditelnit, že udělal něco extra. Vždyt' úplně stačí použít terén z původní hry a udělat na něm super mapu. I když použiješ třebas mapu VET_JABRI a uděláš ji po svém a lépe.
Hornstera jsem si vybral kvůli hláškám. ,,Ratatata kůr.. ratata......''

 

Podařilo se ti někdy při nějaké příležitosti zapíchnót Konga nožem, že ti to udělalo radost, protože to mohlo být o vteřinu natěsno, než by tě on zabil?
Já to dělám běžně. Ne ani tak, že bych čekal za rohem až začne přebíjet. Spíše bajonetem, když mi dojdou náboje a VC ještě žije. Než bych přebil, sejmul by mě. Fuj! To je někdy adrenalin. Škoda, že VC nepoužívají taky bajonety, to by byla prdel...

 

Jak dlóho se stýkáš s našimi přáteli z českého Teamrespawnového týmu AlphaTeam? Podíleli ste se společně na nějakých projektech ve Vietcongu, at' sou to mapy nebo nějaké vylepšení textur a tak dále?
No, tak povědomě se známe roky. Škoda, že těch českých špičkových klanů, či jejich členů hodně ubylo. Myslím, že na ničem společném jsme se s AT nepodíleli. Jde spíše jen o přátelskou výpomoc. Osobně, když narazím na nějaký problém a nevím si rady, poptám se po webech. A lidi rádi pomohou. Taky samozřejmě obráceně. Stačí jen dobře popsat problém a pokud jsem se s tím setkal nebo umím pomoci, rád to udělám.

 

Zahrál sis někdy s [AT] kvalitní Coop? A hráváš často třeba na zahraničních herních serverech?
Určitě zahrál. Ale nejsem nějak pevně zakotvený na konkrétním serveru. Jak už jsem psal výše, na těch zahraničních serverech potkáš více kvalitních hráčů najednou. Nás tady je sice taky dost, ale bez domluvy se nesejdeme ve stejný čas. Líbí se mi nastavení serverů na teamrespawn, odrazuje to nýmandy. A než hrát s nimi, dám si radši rychlou bitku, je to nějak živější.

 

Ty sám seš velkým inženýrem a dělníkem Vietconga. Děláváš různá vylepšení, nové své mapy, předělávky jiných a tak dále. Jak ses dostal k této činnosti a to jen z hlavy děláš co tě zrovna napadne, tak zrealizuješ? Nebo si ten plán připravuješ delší dobu, než se do něj pustíš?
S editací a tvorbou her jsem už začal na 8bitovém počítači v Assembleru. Radši nebudu uvádět rok. Později jsem dělal mapy do her Duke Nukem 3DA, Kingpin, Quake 1, Op.Flashpoint.. Baví mě něco tvořit a při tom procesu stále narážím na nové výzvy, takže se stále učím.
Pokud se můj výtvor někomu líbí, mám radost. O tom to je. Tak nějak náhodně náhodně přicházím s nápady co vytvořit. Před pár lety jsem rozdělal mapu (takovou větší pevnost), která ještě není hotová. Mezitím jsem někde hrál Hamburgerhill a napadlo mě udělat svůj.
Neuměl jsem tehdy ještě dobře s 3D studiem MAX, ale chtěl jsem kopec jako v Radiorelay, ale plný zákopů, hnízd... Ted' už vím, jak na to, ale mám zase další projekty. G_SentryPoint (pevnůstka u řeky) mám už skoro hotovou. Rozdělanou mám mapu z tréningu (heavytrain - minomety). Tam budou útočit Vietcongové proti hráči, ne naopak. Terén pevnosti Boyard mám už taky hotov. A je toho i víc. Co mě napadne, chci realizovat. Většinou tvořím mapy, které jsem ještě neviděl nebo mapy které jsem hrál, ale nebyly dobře udělané a potřebovaly by vylepšit.
Dělám to pro zábavu svou a ostatních. Takhle mapku Deathvalley, na tom by se taky dalo pracovat. Tak jsem si vzpomněl na nejnovější projekt - předělávám mapu DaisyTown do COOPu.

 

Těch věcí pro Vietcong si udělal hodně. Jistě tě to hodně baví. Je zapotřebí nějakých letitých zkušeností a dovedností s příslušnými programy, zejména s editorem pro tvorbu map?
Chce to hlavně vůli a čas. Když potom někdo váš výtvor ocení, taky to pomůže. Téměř vše jsem se učil sám metodou pokus-omyl. Dost mi pomohla komunita, také jsem se hodně dočetl na Vietnam Elite Teamwork, pomohli Rick Chavez(VET), Toni Rios(TRX) a další. Neměl bych zapomenout na Jima - (WF)Mapper.
Od něj mám pár videonávodů na svých stránkách - doporučuji. Jim mi hodně pomohl s 3DsMAX. Editor hry je celkem jednoduchý, pro začátečníky doporučuji zduplikovat NVABase a z toho se učit. Člověk si to musí nakonec osahat sám. Nebo také můžete použít některou z mých map, které jsem uvolnil ve verzi rozdělané v editoru. Momentálně tam mám jen G_TunnelRats_EDIT, ale přidám.
Pro tvorbu terénů a objektů v 3DsMAX je vhodná zkušenost s 3D modelovacími programy, také s programy na editaci obrázků, nejlépe photoshop, gimp... Pár návodů je u mě ke stažení - tvorba jednoduchého terénu, základy s 3DsMAX...
Snažím se začínajícím mapmakerům co nejvíce zjednodušit start. At' je to hned neodradí. Pokud něco pěkného někdo vytvoří, bude naše komunita zase o něco bohatší.

 

Vyjmenoval bys pár TOP projektů, které se ti ve tvé tvorbě skutečně povedly?
Nenazval bych to TOP projekty, ale spíše milníky v mé tvorbě.
TaProhm_G - Na předělávku této pěkné mapy do COOP jsem se zeptal přímo autora Tune. Byl překvapen, že se najde v dnešní době ještě někdo slušný. Myslím, že je spousta pěkných map, ale nemají COOP. Tune mi psal, že se zabývá jen grafikou a kvalitní COOP nechá na jiných. Mrkněte na ty mapy, stojí to za to.
(http://www.tune.altervista.org/NUOVO_SITO/homeDX.html)
G_Pyramid - moje první složitější skripty, ještě jsem ale neuměl s 3DsMAX.
G_TunnelRats - tu už jsem to trošku uměl...
A ted' už budu dělat jen pěkné mapy. Samozřejmě občas vyplodím nějakou ptákovinku pro odreagování.

 

Poslední otázka k první části našeho rozhovoru a zakončím ju klasicky: Baví tě Vietcong hrát pořád se stejný zápalem? A jak na dlóho toto působení v naší oblíbené hře u sebe ještě vidíš?
Vietcong mě uchvátil a neopustím ho. Zrak už mám horší, tak si vezmu brokárnu nebo kulábr a budu to brát širším záběrem...

 

 

    Pár otázek ke GameSpy:

Myslíš si, že nyní už bývalý poskytovatel GameSpy ukončil morálně a celkově působení u hodně hráčů, popřípadě klanech nebo Coop komunitách?

Nevím, zda-li jsem to pochopil správně. Kdo chce zůstat věrný hře, cestu si najde. Včera jsem potkal na Elit'áckém serveru hráče FRA.vonSolopysk. Taky si cestu zpět do Vietnamu našel. Setkal jsem se s negativnmi reakcemi na ukončení služeb Gamespy, to je špatně. Vždyt' Gamespy vlastně poskytoval své služby několik let nad rámec smlouvy zdarma. Takže bychom spíše mohli být vděční. S náhradním řešením měl vyrukovat vydavatel hry!

 

Které náhradní řešení si zvolil? Hraješ pod Q trackerem nebo sis našel jiné? A jaký je tvůj názor na aplikaci Vietcong Community Hub z pozice, kdy sám děláš věci do Vietconga? Oceňuješ práci a snahu druhých?
Přesměrování adresy z Gamespy na Qtracker je elegantní řešení a jednoznačně nejlepší volba. Jen by mě zajímalo, jak dlouho to majitelé Qtrackeru budou tolerovat.
Vietcong Community Hub - tohle je téma, které už tu dlouho rozebíráme, jelikož to mělo být náhradní řešení. Řešení se našlo jednodušší, tak Brchi (autor VCHubu) nebyl tlačen časem a pokračuje ve své práci komplexněji. Tedy doufám. Jsem osobně zvědav na jeho výtvor, nějaké informace už mám. Měl by to být přelomový prográmek zvláště pro autory serverů. Vyzkoušíme, uvidíme.
Jeho předchozí programy nikdy nezklamaly. Chyby byly jen v autorských právech, konflikt s verzemi windows. Ono zase to není tak jednoduché a taky tomu moc nerozumím.

 

Hráváš Vietcong i v sóčasnosti přes noc? A kolik vidíš na seznamu hráčů online na serverech?
Jéjee...

 

Když se vrátím ještě k tvým tvorbám: Myslíš si, že má cenu realizovat nové a nové nápady, které by mohly využít už jen ty hrstky hráčů, kteří Vietcong hrají i nadále?
Vždy to má cenu. Já to dělám pro zábavu a hráčů je stále dost. Možná méně, než dříve, ale zato těch slušnějších. Nemusím neustále banovat zfetované 11leté děti. Jestli to má jednou nějak skončit, tak si to ještě zpestříme.

 

Viděl si už někdy, třeba po ránu, že bylo online třeba jen 3 hráči? Já se s tím setkal a byl to zvláštní pohled. Dá se říct, že to působí i legračně?
Legračně? Možná spíše smutně. Ale bud'me optimisté. VIETCONG ani zdaleka nekončí! Nějaká větší společnost by si toho klidně mohla všimnout a předělat hru do nového enginu, třebas něco od unrealu či cryengine3. Je to jen mé (ne nereálné) přání, byla by to super vzpruha.
Vietcong mě zaujal bezkonkurenční hratelností. Ve které hře bylo tehdy možno střílet z krytu nebo dokonce z výklonu? To je jen příklad. Kde je Vietcong 2??? Hrál ho vůbec někdy někdo? Já ve dvojce před několika lety marně zkoušel najít server s několika hráči. To bylo legrační.
GKA klan jsem před asi 4 lety opustil, protože postupně začali přecházet na hru Left4Dead, kdo to dnes hraje?
VIETCONG je prostě bezkonkurenční v délce trvání online.

    Odpověd': Tady bych rád jen svým postojem reagoval s tím enginem. Já bych byl radši, když by do něj nikdo nesahal. Ale pouze, jak ty si psal nějaká společnost se Vietcongu ujala pro trvání hraní online, když by se uzavřelo spojení s Q trackerem. Ale je to jen můj pohled na věc.

 

 

Poslední otázka i pro tuto část: U Vietcongu zůstali ted' jen ti nejvěrnější. Bavíme se ale jen výhradně o normálních hráčích. Patří podle tebe tato hra mezi ty nejlepší na světě a možná by se dala zařadit i mezi legendární akční hry?
Legendární určitě je. Nejlepší určitě né. Vietcong má pár velkých +. Byl celkem levný, měl dobrou reklamu, dobrou hratelnost, na svou dobu obstojný engine, nízké hardware nároky. Také se dá relativně snadno editovat vlastně úplně vše. Je to napsáno v C++, objekty se dají editovat v 3d programech, editor dává autorovi volnost. Spousta her má vlastní editor, ale vždy nějak omezený. To je asi tak vše.

Kua a bacha na žlutý !!!


=GONZO=

 

    Díky za čas, který si otázkám k rozhovoru věnoval! At' se ti nadále herně daří a tvoje projekty jsou u hráčů doceněny!

 

zpět na Novinky

zpět na Úvodní stránku