Vietcong střílející za keřem je největší zlo!, tvrdí Joe Crocker_cz

02.06.2017 16:12

 

    V našich rozhovorech se role na chvilku obrátily. Mnozí z Vás měli možnost se mě ptát v otázkách pro klasický rozhovor taky z té druhé strany, než tomu bývá zvykem. Někteří této příležitosti aspoň trošku využili a v tomto článku tedy bude možné si přečíst moje odpovědi. Předpokládám, že se každý na odpovědi svých otázek určitě těší a já nyní už ted' náznakem můžu napsat, že zklamaný by snad neměl být nikdo.

Prvně jsem si říkal, že by bylo dobré nějaký ten čas počkat, zda by se někdo s otázkama přidal ještě tak nějak dodatečně. Nicméně pak jsem vycítil, že už to bude asi všechno. Chápu totiž, že né každý má fantazii na vymýšlení otázek, ačkoliv se k Vietcongu dá na leccos zeptat. Ještě tak nějak se doptával náš milý a známý mapa =GONZO= v Knize návštěv. Takže: Pokud by tě GONZO přece jen pár otázek ohledně naší oblíbené hry něco napadlo (nebo kohokoliv z Vás ostatních ještě), tak není problém i později otázky zde zakomponovat.

Tímto bych na závěr jen na samotnou poznámku chtěl dodat, že co se týče našich - Vašich oblíbených rozhovorů, tak zdaleka nekončí. Je v plánu pár hráčů, se kterýma ještě žádné toto povídání nebylo. Ale to vše bude spojené s tím, jak to čas dovolí zrealizovat. Tolik by tedy bylo z úvodní a vcelku stručné předmluvy a níže se můžete každý podívat, kdo se tohoto malého rozhovoru zúčastnil a jakých odpovědí se komu dostalo. Přeju Vám zajímavé počtení!

 

 

[AT]Sharka_CZ:

Co štve našeho ''kroket'áka maket'áka'' nejvíc na Vietcongu? A je i něco, co nestojí za řeč?

Tak, ono by se toho našlo malinko víc, než jedna věc, která je ''nejvíc'' z těch všech. Nicméně teda NEJVÍC ze všeho mě dodnes a navždy bude vytáčet zvýhodnění Vietnamců za keřama, jako by tam ty keříky před jejich očima a trajektorií střelby nebyly! Takže zatímco sám reálný hráč při Coopu může pálít odhadem do těla toho drzýho žlut'áka schovanýho za keřem (a s trochou štěstí být rychlejší a zabít ho), tak žlutý sám naprosto suverénně je schopný hráče trefit jednou kulkou do hlavy... a ještě se tomu úchylně zasmát. No, koho by tohle nenaštvalo popravdě? Tohleto je prostě je věc, která byla vývojářema fatálně naprogramovaná a nas..štve mě fakt nejvíc.

A za řeč nestojí třeba ti kret_ni, co se připojí na server, neznají tu hru, takže se ani nezeptají zrovna při Coopu co mají dělat, na koho mají střílet, tak uvidí Amíka a zabijou ho. Snad existuje chat ve hře, tak se zeptám a kdo o tom neví, že to tam k tomu slóží, tak jeho blbost, jeho nevnimání téhle funkce! A ještě horší případ je, když je dobře rozehraná hra, celýmu týmu i jednotlivcům se daří a přijde opět nějaký kret_n, naschvál někoho zabije a odpojí se. Tohle je věc, za kterou by člověk osobně liskal!

 

Myslíš si, že je dobrý vývoj Vietcongu už definitivně za námi? Tudíž i to nejlepší, co bylo?

Já bych řekl, že vývoj jako takový je už dávno pryč. Pořád se sice objevujou nějaký novinky a vychytávky, který jsou pro zájemce, co si je stáhnou nebo nainstalujou, přínosem a potěšením, ale tohleto už je spíš tak na tom, jak bych to jen.. ''doplňujícím fanóškovském potěšení''. Co se týče herní účasti, tak občas se někdo k Vietcongu vrátí a to ještě navzdory dávno ukončené podpory Gamespy a o to hůř se tihle hráči vracejí, když nemají informace o Q Trackeru, aby mohli hrát znova. Musejí se doptávat na netu a různě hledat. Ale předpokládám, že to na netu k dohledání určitě už je, takže by s tím navrátilci mít větší problém neměli.

A taky sou tu stálí hráči pravidelní. Jenže už to určitě lepší nebude. Jo a kdyby náhodou jó, tak se tomu budu hodně divit, ale přitom překvapený budu příjemně. Celkově podle mýho názoru si myslím, že je Vietcong na takové té úrovni, že může být rád, že se mu hráči svou aktivitou po netu věnujou a drží jeho online životnost. Takže je zbytečné, aby se objevovaly různé další hovadinky a jejich autoři by dávali důraz na to, aby je hráči začali používat a bylo to vysoce populární. Protože na druhou stranu čím víc vylepšovacích blbůstek, tak tím víc už pak Vietcong začne vybočovat ze své původní originality a to je podle mě špatně. To by si hráči měli uvědomit.

Já zastávám totiž stejný názor, jako má Peter Shannon, že je blbost rozdělovat, rozvětvovat sóčasnou komunitu hráčů na další a další menší skupinky. Protože se může stát, že nějaká taková blbost nebude při hře kompatibilní vůči TĚM hráčům, co si nějaký ten výmysl nestáhnou a akorát v tom bude co...??? No bordel, že jo... Takže já osobně bych to radši nechal takový, jaký je a radši podpořil ty hráče-mapaře, jako je =GONZO= a další, aby dělali novinky na bázi nových map ke hraní a tím se rozšiřoval repertoár při výběru map, včetně těch nových.

 

Plánuješ v blízké budoucnosti další setkání hráčů Vietcongu?

Já teda ne, ale Peter to plánoval ohledně toho desátého výročí existence Alpha Teamu. Pokud bych se toho někdo mohl nebo měl zúčastnit, tak by se uvidělo. Ono už jenom vzhledem k těžké dostupnosti - vzdálenosti v okruhu našich některých nejbližších hráčů by bylo obtížné se domluvit. Ale pokud Alpha Teamáci něco zorganizujou a bude to aspoň některým hráčům s ohledem na čas hrát ''do noty'', včetně mně, tak bych bych za setkání byl rád... jako naposled právě s tebou a Petrem. Jestli to ale bude blízká budócnost, tak to se netrófám nijak odhadovat. Uvidí se, jestli se něco naskytne.

 

Jaký máš názor na rozdělení rolí ve hře v našem týmu? Například kdo to celé ovládá, kdo posloucha pokynům mluvčího, takže se přizpůsobí nebo je i ten, kdo jde na vlastní pěst? Uměl bys nás nějak charakterizovat i rozdělit do pomyslných rolí?

No, tak asi tím někoho překvapím, ale z mého pohledu váš tým nikdo vyloženě neovládá. Nefunguje to totiž tak, jako kdysi u českého Squad Baker, kdy se na startu každé mapy volil velitel (běžně používané slovo TeamLeader). Jako vůdčí schopnosti a iniciativu má určitě Peter Shannon. Patří mezi nejschopnější a nejzkušenější hráče v Coopu.

Ale co sem si všiml při hraní s AT, tak celý tým se domlóvá na postupu společně. Na vlastní pěst si může dovolit jít málokdo. A zrovna já určitě ne. Né, že bych byl netrpělivý, ale mám takovou karmu, že i na svém Coopu bez TR si nejsu schopné udržet skóre bez jediné smrti a to mě pěkně štve. Vždycky zavčas ta první smrt přijde. Takže se radši držím ve skupině, protože mám z tohohle nějaký herní syndrom. Nepamatuju si totiž, kdy naposled sem přežil na TR s Alphou mapu až do konce. Může za to moje nesóstředěnost... a neschopnost.

A charakterizovat role? Ty nejsou podle mě žádné. Každý musí hrát s maximální opatrností, vnímavostí a koncentrací. Nikdo nad týmem nevyčnívá v nějaké roli, nemá žádné speciální úkoly nebo příkazy od mluvčího týmu. Maximálně může být rozdílný hráč, když dovede vystřílet hodně Kongů a nechcípnót. Roli může mít kdokoli v podobě medika, ženisty - zkrátka bere si to většinou t(a)en hráč/ka, od kterého se to očekává, že si to vezme na starost. Tohle jsou ty role.

 

 

DanyBoyCZ:

Máš ty jako osoba nějaký vztah k military? Slovně řečeno, jestli se zajímáš o vojenství? Díky za odpověd' a těším se na rozhovor.

No, ono dost záleží, o co se jedná. Kadence střelby, kolik to má ran za minutu, náboje (ted' úplně plácnu jen tak ''od boku'') 7,62 x něco a podobně, tak to mě nijak nebere, jelikož těmhle věcem nerozumím. Když se někam třeba jde, at' už se hecnót mezi lidi nebo někam na výlet, tak není problém se oblíct do civilních maskáčů, aby člověk byl trošku s tím vojenstvím spjatý.

Co mě ale určitě zajímá, až spíš fascinuje, se točí kolem filmů a Války ve Vietnamu. Především to, že všude v dokumentech a ve filmech sem snad nikde neviděl, že by vrtulníky Úháčka měly na svých spodních oknech pod nohama pilotů čelisti. To mě úplně irituje. V některých videosekvencích a samotných misích je tohle vidět, ale filmech nikdy. Maximálně zdravotnický červený kříž.

Stejně tak je pro mě zajímavý, že všude ve filmech jsou samé M16ky, AKáčka a semtam se mihne Remington. Ale ve Vietcongu těch zbraní je mnohem víc. Jenom pro zajímavosr: Lovecká brokovnice Baikal, puška Tokarev, PPŠky a další, to se vzalo kde? Všiml si toho někdy někdo? Jako Škorpíky bych ještě pochopil pro Vietnamské tankisty, ale ten zbytek...

Ještě k těm čelistem: Slyšel jsem, že prý mají pro větší jistotu pomoct rozehnat zvěř při přistávání na zem, aby nezavazela. Ale může to být blbost, co já vím... vojenství mi teda určitě cizí není, občas se na něco mrknu na netu. Ale že bych si kupoval pravidelně nějaký magazín nebo tak něco, to né. To si spíš přečtu náhodou, když něco najdu a začtu se. A nebo chodil na vojenské přehlídky nebo ''Den otevřených dveří'' a tak dále? Tak to po domluvě s někým. Takovým společenským nebo veřejným akcím se nijak nebráním, ale pravidelně na ně nechodím.

 

 

Gls:

Jakto, že tě Vietcong i po takové době pořád baví? Co tě u něho drží?

Tahle otázka se asi vyloženě nabízela. Drží mě po letech ta hra celá jako taková... to znamená, že si jdu občas pozlobit Výcvikového Seržanta, projít mise v Kampani přes ''Jednotlivé mise'' a hlavně si zahrát online. Pak mě v posledních letech drží přátelství s Alpha Teamem. Můžeme si všichni krom hraní na TeamSpeaku popovídat, což patří k domácí pohodě a relaxu. Navíc se mi líbí grafické zpracování hry, hlášky a nadávky vojáků a vůbec to celkové prostředí.

Někdo by si o mně a mně podobných lidí mohl pomyslet, že je to divný hrát dokola pořád tu stejnou hru. Což jo - uznávám, že na to tak někdo pohlížet může. Nicméně ačkoliv Vietcong není jedinou, dnes už starou hrou, kterou hraju, tak nový hry mě vůbec netáhnou. Absolutně né, nějaký ty ''Call of Ďutýčka'' a podobně. Tohle mě teda fak nebere nebere.

Ačkoliv je Vietcong hra jako každá jiná, mám v něm hodně vzpomínek a je sóčastí života každýho věrnýho a skalního hráče. To, že ho hraju momentálně už (asi neuvěřitelných) 14 let, už svědčí o tom, že ta hra je svým způsobem legenda. Ale musím zároveň upozornit, že už jsou dny, kdy mě baví už méně, než dříve. Je to ale daný tím, že je už málo hráčů a dokáže mě otrávit i to, když dostávám na pr.el od Kongů. To mě fakt dovede otrávit. Do toho i jiné zájmy a povinnosti. No, ale držím se stále u něj. Kdyžuž sem vydržel takovó dobu, tak co bych nevydržel ještě dýl...

Taky mě navíc u něj drží naše Elit'ácké webovky, které jsem založil kvůli svému uživatelskému serveru. Byly časy, kdy sem mít svoje Vietcong stránky a ted' je díky našemu bývalému zmizelému Elit'ákovi Fvr po jeho doporučení mám. No a už sou pár let v provozu. Nikdy by mě nenapadlo, co všechno budu na nich dělat za aktivity, včetně rozhovorů, které mají u lidí asi největší popularitu a ohlasy ze všech Novinek. Některé byly spontánní a další zas výplody mojí fantazie. Ale to mě samozřémě těší, děkuju za to a když nevyjdu ''ze cviku'', tak když bude koho zpovídat, tak rozhovory v rámci příležitostí pokračovat budou - stejně tak jako ostatní Novinky. Na webu mě prostě baví pro Vás ostatní dělat.

 

Proč je tvá oblíbená mapa zrovna HamburgerHill?

No, tohle bude trošku těžší na vysvětlení nebo spíš na pochopení ostatním. Když jsem poprvé hrál v DEMOverzi, misi ''Havárii v džungli'', Vietcong se mi hned zalíbil. Nějakou tu dobu, než vyšla plná hra Vietcong 1, jsem tuhle misi ''mastil'' pořád. A jelikož HamburgerHill (Mise Dobývání kopce) na tuhle mapu navazuje, stal se Hambáč mou oblíbenou mapou - jakou nejbližší vzpomínka na staré časy, které byly ještě před těmi ''Vietcong Zlatými časy''. Člověk stojí na Hambáču na startu a když se obrátí směrem k té džungli, kam spadlo sestřelené Úháčko, vidí se v té hezké minulosti.

Odtam že procházím do nové a prozatím neznámé dekády, kde si jednou najdu partu známých hráčů a později o mnoho let (míním tím sóčasnost) své nejbližší spoluhráče a budu téhle hře věrný a budu mít hodně zážitků a budu v kontaktu s těma, se kterýma to stojí za to být.

Krom toho Hambáč představuje opravdu pěkně drsnou atmosféru v podobě rombombardovaného kopce, škaredého počasí s deštěm a mlhou a vůbec má takovéhle fajn ucelené válečné prostředí. Ale jenom o tom to není. V tý mapě vidím hodně vzpomínek, co sem už všechno doehrál. Je pro to svým počasím na vzpomínky nejlíp dělaná. Hambáč je taky obecně neoblíbený díky granátům od Kongů a vybíhání kopce znova od startu, nicméně podmínky sou pro všechny hráče v tomhle směru stejné. Když se objeví hráči, kteří mají Hambáč rádi jako já nebo ti, co jim nevadí, tak to jedině uvítám.

 

Zahraješ si rád i jiné módy? (DM, ATG...) Jestli ano, tak která mapa je u tebe na tohle vhodná?

Tak neřekl bych, že by rád, ale třeba zrovna DM na odreagování od Coopu. ATG jen organizovaně a CTFka se téměř ani nedotknu, páč známý rambo styl nevydržím dlóho a ještě být při tom ve střehu, kde mě nějaký kempař sejme. Nejraději na DM mám bud' Stream nebo NVABasi.

Kdysi mě napadlo jako prvního právě Stream na ''Všichni proti všem'' zakládat, ačkoliv se dodnes setkávám s držkováním hráčů, že je to moc velká mapa. Což sám moc dobře vím - nejsu slepej. Nicméně pokud se ta mapa na DM někomu nelíbí a jsme tam třeba aktuálně 3 hráči, tak dotyčnýho přece nikdo nenutí se na server připojit, aby k tomu měl nějaké své poznámky. Tohle sem nikdy nechápal. Jestli to těm hráčům nesedí, tak at' se potichu odeberou na HalongPorty, Midi a podobně.

Pro mě ale nejlepším a taky když to tak napíšu, tak i nejpohodlnějším módem je Coop. Je svým způsobem jedinečný: Hraješ se spoluhráčema, dáváte si rozkazy, vy na ně nějak reagujete a tvoříte spolu tým proti nepříteli. Je to úplně jiný příběh a zážitek, než pobíhat každý den jak de*il na CTFku... a tímhle narážím hlavně na hráče chodící na mapu Midi, které opravdu nechápu, závisláky.

 

Proč sis vybral zrovna postavu Crockera?

Protože je to medik, který je spjat se svou specializací doktora. A s jinou třídou vojáka já nehraju a už vůbec né postavou, páč su jako Crocker zvyklý na rozdávání obvazů ostatním hráčům. Neumím si navíc představit, že bych s doktorem hrál s jinou postavou. Pro mě osobně by to byl nesmysl. Na úplných mých počátcích hraní po netu jsem sice semtam vyzkóšel Hawkinse s jeho typickým šátkem (bez pokrývky hlavy - Nic) nebo Defortem. A semtam se mihnul i Hornster. Ale Crocker to celé vyhrál.

 

Jakto, že tě baví být pořád doktor?

Jak sem napsal v předchozí otázce, tak Crocker je zdravotník a tak ho tímto prezentuju i s jeho profesí. Navíc co se týče profese medika, su na ni zvyklý už roky. Nedovedu si představit, že bych automaticky hrál s jinou profesí a nebo jako Voják. A kdyžuž sem teda nakósl toho Vojáka, tak toho si vybírám v případě, že je na (ne mém serverú nebo Elit'áckém dedicatu), medik už obsazený. To si beru M16 a jde se na žlut'áky.

Je to opravdu o zvyklosti. Pro mě je to už dávno osobní profese ve hře a řekl bych, že hodně hráčů mě právě zná pouze jako doktora. Navíc pokud tomu dobře nahrává situace a mě a zraněného nerozděluje nepřátelská linie, tak su ochoten po zavolání zareagovat příkazem ''OK!''a hned přeběhnót celou mapu, abych ho obvázal. A takhle by to měl dělat každý, kdo si medika vezme. Nicméně jak sem psal - záleží na dostupnosti a okolnostech.

Kromě toho si medika může podle mého názoru brát pouze nebo nejlépe ten hráč, kterému nebude otravný, že si ho zavolají třeba i 3 hráči najednou a to i znova do 5ti minut. Medik na tohle musí být připravený. Musí, nebo musí... no, spíš by k tomu měl mít i určitý vztah, stejně jako má ženista pro podávání nábójů pro své spoluhráče. Koho spoluhráči otravujou, když ho potřebujou, at' si tyhle specializace prostě nebere a hraje jen s Vojákem. A kdo tvrdí, že tohle moc hrotíme, tak at' to bud' nehraje nebo si jde hrát na jiný server. A taky by i medika neměl brát kariérista, který si tuhle specializací zvolí sám pro sebe a na své spoluhráče kašle! Takoví ''hráči'' na dobrý herní Coop servery opravdu teda vůbec nepatří!

 

    Díky, že jste si našli čas na své otázky pro mě a přispěli tak svou aktivitou pro ostatní! Taktéž díky i Vám všem ostatním čtenářům, kteří jste tomuto povídání věnovali pozornost!

 

zpět na Novinky

zpět na Úvodní stránku

 

Sharka:
 
Co štve našeho ''kroket'áka maket'áka'' nejvíc na Vietcongu? A je i něco, co
nestojí za řeč?
Tak, ono by se toho našlo malinko víc, než jedna věc, která je ''nejvíc'' z
těch všech. Nicméně teda NEJVÍC ze všeho mě dodnes a navždy bude vytáčet
zvýhodnění Vietnamců za keřama, jako by tam ty keříky v jejich trajektorii
střelby nebyly! Takže zatímco sám reálný hráč při Coopu může pálít odhadem do
těla toho drzýho žlut'áka schovanýho za keřem (a s trochou štěstí být rychlejší
a zabít ho), tak žlutý sám naprosto suverénně je schopný hráče trefit jednou
kulkou do hlavy... a ještě se tomu úchylně zasmát. No, koho by tohle
nenaštvalo popravdě? Tohleto je prostě je věc, která byla vývojářema fatálně
naprogramovaná a nas..štve mě fakt nejvíc.
A za řeč nestojí třeba ti kret_ni, co se připojí na server, neznají tu hru,
takže se ani nezeptají zrovna při Coopu co mají dělat, na koho mají střílet,
tak uvidí Amíka a zabijou ho. Snad existuje chat ve hře, tak se zeptám a kdo
o tom neví, že to tam k tomu slóží, tak jeho blbost, jeho nevnimání téhle
funkce! A ještě horší případ je, když je dobře rozehraná hra, celýmu týmu
i jednotlivcům se daří a přijde opět nějaký kret_n, naschvál někoho zabije a
odpojí se. Tohle je věc, za kterou by člověk osobně liskal!