Výcvikář ve Filmu je takový zlý démon pro Hawkinse, prozrazuje MUKADE-CZ

30.09.2015 18:29

 

    Výcvikový Seržant je bezpochyby jednou z hlavních postav naší oblíbené hry Vietcong. A u mnoha hráčů je sám taky oblíbený a stejně je tomu tak i u našeho dalšího hosta v rozhovoru, kterým je tentokrát po dlóhé době Elit'ák MUKADE-CZ . U něj se nabízelo hned několik různých a docela i zajímavých otázek, které mu položit.

V předcházejícím rozhovoru s Honzou |Lordem Elity| jsem naznačil, že by bylo dobré zkusit malou novinku, kterou jsem se pokusil zavést. Jedná se nově o přidanou citaci hosta i přímo do předmluvy. Na základě té zkóšky mělo posléze dojít k vyhodnocení. A jelikož jsem na to od Vás, návštěvníků naznal kladné reakce, tak tato novinka lidově řečeno ''dostává zelenou'' pro další rozhovory.

MUKADE je šikovným uživatelem některých speciálních programů pro různá využití. Jako příklad můžeme uvést Sony Vegas, Cinema 4D a Adobe After Effects. S nimi má už jisté zkušenosti a jejich dispozice umí využít. Byl ochoten vyprojektovat náš Krátký Vietcong Film (CZ) a nebránil se zpracovat i vtipně Sestříhané Hlášky. ,,Bylo potřeba hodně trpělivosti, protože při některých situacích jsem bouchl jak sopka, když někdo neřekl to co měl. To jsem mu potom s tichou kletbou vystřílel celý zásobník přímo do hlavy! Dokonce i ted', když si na to vzpomenu, ve mně bublá krev,'' přiznává určité komplikace ,,A kolik jich bylo, to už nevím. Ale doufám, že všechny.''

Ovšem vyskytly se hlášky, které bylo velmi těžké zachytit a cesta k nim mnohdy nebyla jednoduchá. ,,Některé hlášky byly ve hře u sebe, některé se daly použít vícekrát, některé zase byly poblíž uložených pozic a naproti tomu byly hlášky, kvůli kterým jsem musel projít kus hry, abych se k nim dostal. Trochu zamrzí, když po patnácti minutách plazení se v lese postava řekla něco jinýho, než jsem potřeboval.''

Naštěstí však Vietcong obsahuje v misích na určitých místech automatická uložení, takže aspoň tyto záchytné úseky byly našemu šikulovi nápomocné. ,,V tomto bodě bych rád poděkoval tomu člověku, který měl ten fajn nápad zabudovat do hry automatické uložení. Ono celý to nahrávání a stříhání bylo nezáživný a zdlouhavý. O to víc jsem byl rád, když jsem to dokončil,'' říká nakonec spokojeně.

A je náš spoluhráč a člen Elit'áckého kolektivu rád, že svými díly a projekty tak přispěl k uživatelské aktivitě jakožto příspěvkama ke hře? ,,Asi ano, jelikož jsem vlastně ani žádná jiná videa nedělal. Jinak bych tomu žádný velký význam nepřikládal. Je to jen součást fanouškovské tvorby, které se na internetu válí spousta.''

Co se týče aktivity, je na tom zhruba stejně, jako asi většina hráčů. Tedy těch hráčů, kteří občas mají tu chut' si Vietcong ještě zahrát. Svou aktivitu si dokáže dokáže sám i zhodnotit. ,,Já jsem spíš nokturnální hráč a Vietcong si takhle občas dám někdy na noc. Většinou teda chodím na servery, kde je hodně lidí, což je teda asi jenom jeden server.'' A mimo jiné kvituje propůjčení Elit'áckého dedicated serveru: ,,Je to fajn, několikrát jsem tam byl. Sice sám, ale aspoň jsem se s nikým nepohádal. Ale už jsem párkrát viděl, že ten server byl z pola plný.''

Jak je vidět, MUKADE má většinou hodně co říct, respektive napsat. O jistých tématech kolem Vietconga bychom s ním mohli debatovat snad dlóhé minuty. Nicméně na dlóhé minuty by Vás, čtenáře, mohl zabavit velký tradiční rozhovor, který jsme pro Vás připravili. Tolik by toho bylo z úvodní předmluvy, u které věřím, že byla dobrou inspirací pro přečtení si následujících mnoha řádků. Přejeme Vám příjemné počtení!

 

 

Na úvod otázka na celkové velké zhodnocení: Když se chronologicky ohlédneš za minulostí, co všechno si ve Vietcong vše prožil a koho potkal, na co z budeš nejradši vzpomínat? Rozpovídej se. :-)

Tak toho je... Rozhodně na naši malou komunitu. A pokud bych měl jít dál do minulosti, tak to budou určitě servery, na kterých jsem nejčastěji hrával. Například Igra, NVA vs USAggressors nebo Stream Public. A vojenské klání, kde má 25 hráčů na každé straně stejný cíl je pocit, který už bohužel dnešní VC nenabídne. A to mi dneska chybí asi nejvíc.

 

To bývaly tenkrát časy, když se spustila po internetu Vietcongmánie, že? Bývalo hodně hráčů, vznikaly jisté dynastie klanů, Coop elitních týmů a tak dále...

Hráčů bylo spousta, respektive cílů, do kterých se dalo semtam střelit. A ačkoli i klanů bylo hodně, do žádného jsem nepatřil. Myslím si, že uskupení, které máme my je mi mnohem bližší.

 

Přirostl ti Vietcong k srdci natolik, že bys ho mohl označit za svou nejoblíbenější českou akční hru ze všech, které si kdy hrál?

Pokud jde o českou hru, tak rozhodně. Vlastně i o střílečku, jelikož tento žánr moc nehraju. A na tom se nic nezmění ani v budoucnu. Snad...

 

Pojd'me se chvíli bavit o našich komunitách. Seš rád za to, že se utvořila nezávazná parta (nijak si hráči nemuseli upravovat nicky podle nějakých klan nebo Coop TAGů), která spolu doposud drží už 3 roky?

Rozhodně. Tahle forma je (vypadá to) svobodnější než klany. Ale asi hodně bude záležet na klanovém lídrovi, jaká pravidla nastaví.

 

Z tvého pohledu jak bys zhodnotil rozdíly svornosti komunity před založením webu a následně po něm? Bez webového zázemí sme se dříve docela obešli, ale po něm nastala jistá revoluce. Jaký je na to tvůj názor?

Tak díky webovkám se ví o založení serveru. Můžeme si sdělit věci mimo hru a navíc nebýt těch stránek, ani bych nevěděl, kdo k nám patří. Za ty tři roky se mohutně rozrostly, už dávno to nejsou stránky jen na oznámení o založení.

 

Z hlediska revanšování Alpha Teamu (konkrétně revanš Homimu) za provoz Elit'áckého dedicated serveru padají otázky o něm i v rozhovorech. Považuju to za vděk aspoň touto formou. Setkal ses někdy s tím, že by jedna komunita poskytovala té druhé herní server?

Nikdy jsem členem žádného spolku nebyl, takže nevím, jak to v takových kruzích chodí. Každopádně od Homiho je to milé gesto, které tmelí naše dvě skupiny.

 

Neměli bychom zapomenót i na =GONZA=, který na svém webu nabízí ke stažení spóstu zajímavostí. Byl ses podívat i na jeho web a zaujala tě třeba nějaká mapa od něj, kterou sis vyzkóšel? Pokud jo, líbila se ti ta mapa?

Na Gonzovém webu jsem asi nebyl, ale mapu jsem určo hrál, i když si nevybavím jméno. Povětšinou hraju origoš mapy, takže Gonzovu tvorbu jsem hrál...... no, už to bude pár let.

 

A kromě map si u něj narazil i na nějaké zajímavosti, které tě lákaly vyzkóšet a nakonec i vyzkóšel?

Tak u téhle otázky nějak netuším, která bije. Ale pokud to souvisí s jeho webem, tak ne, nevyzkoušel.

 

Vzpomeneš si, jestli si měl možnost si s =GONZEm= zahrát?

To už bude taky dávno, ale hrál jsem s ním asi jednou u nás na serveru. Tenkrát jsme spolu prohodili pár slov. Zajímala mě práce v editoru.

 

A co hra s Alpha Teamem? Zkusil sis někdy zahrát i s nima?

Myslím, že né, ale určitě jsem navštívil jejich server. Takže jsem si vyzkoušel i Teamrespawn u Coopu.

 

Co říkáš na barevné označení herní a návštěvní aktivity všech Elit'áků, členů Alpha Teamu a dalších známých hráčů v sekci Stálí hráči? Podobně sestavený to totiž tak na svém webu mají i naši přátelé z AT.

Rozhodně to není na škodu a je to přehlednější, než tam neaktivitu vypisovat.

 

Seš docela velký oblíbenec českého dabingu ve Vietcongu. Co říkáš na zpracování obou podsekcí s dabéry, kde ke každému z nich sou fotky a u některých i dostupná videa z YouTube?

Tak opět je to fajn nápad a svého druhu i jistý unikát. I když jsem plno dabérů znal, přece jen jsou tam tváře, které jsem viděl poprvé.

 

Prožíval si ty nejlepší časy, kdy jsme občas hrávali na plném serveru? A ještě lépe, pokud ho obsadili sami Elit'áci? Bylo ve hře cítit, že se sešel čistě náš kolektivní tým?

Plné servery mám obecně v oblibě. A když ten server je naplněn známými hráči, tak se hra spíš promění v chatovací místnost, což beru jako plus. Ty časy byly super. Sice to bylo někdy na počátku vzniku naší Elity, ale přesto na to rád vzpomínám.

 

Když se objevil ve hře nějaký narušitel, sóstředil ses přesto na hru nebo sis mezitím i četl tu slovní přestřelku v chatu? Občas si i ty sám přidal nějakou svou vtipnou poznámku...

Když se do sebe dva v chatu pustí, já jsem obvykle ten třetí, co se směje. Né, že by to bylo ze škodolibosti, ale z některých stěrů jsem prostě musel smíchy zařvat. Většinou jsem si teda hleděl hry, ale naproti tomu jsem z hádky hltal každé slovo. A občas jsem hodil nějaké slovo do pranice.

 

Těšil ses na hru, když bylo oficiálně oznámeno založení? A jaký byl pocit ze hry, která se povedla nám kolektivně a i každému individuálně?

Většinou byla hra oznámena na ráno. A to bud' spím... nebo teprve spát jdu (ale to se stalo jen jednou). Takže se mě oznámení až tak netýkalo, ale když jsem se dostavil, to jsem měl ještě slepené oči, tak jsem to bral spíš jako pokec s kolegy než hru.

 

Nedávno jsme překročili v počítadle návštěv číslo 14 000 za 3 a 1/4 roku existence webu. Tedy né, že bychom z toho museli mít tak velký zážitek a tolik si to vychvalovat, nicméně co sám říkáš na takové číslo za takovou dobu?

Když uvážím, že ta hra prošla ''klinickou smrtí'', po které ztratila cca. 200 lidí, tak je to neuvěřitelné číslo a málokdo mohl na počátku tušit, do jaké míry web naroste a kolik lidí jej navštěvuje pravidelně. Informace o hře a pravidelné novinky - to je to, co návštěvnost táhne. Bez nich by návštěvnost byla sotva třetinová a to kdo ví, jestli.

 

Je podle tvého názoru správně, že každého jednotlivého návštěvníka započítává počítadlo 1x denně? Je to tak nejlepší?

Je to ten nejsprávnější způsob, jak objektivně zjistit kolik různých lidí návštívilo naše webové stránky.

 

To bývaly časy, když položka Internet bývala plná serverů, že?

To jo, ačkoliv se tam nacházelo plno serverů bez hráčů. Ale tehdy mi to nevadilo. Naopak si ted' říkám, že těch serverů na dnešek je zbytečně mnoho a že by nebylo na škodu ten počet zredukovat. Aby se zbývající servery zaplnily o pár lidí víc, páč když se na seznam podívám ted', tak z 33 serverů hraje 19 lidí na 6 serverech...

 

Zato ted' už jich je bohužel docela málo. Ale bezpochyby k tomu přispěl tolikrát zmíněný pád GameSpy, že? Spósta hráčů tím automaticky skončila.

Jak jsem psal: Serverů je hodně narozdíl od lidí. A ráno to musí být úplná tragédie. Hráči co jsou online v 8 hodin ráno by se vešli i do telefonní budky.

 

Myslíš si, že se díky tomu přece jen začalo projevovat, že u Vietconga zůstali jen ti nejvěrnější a narušitelé her na serverech byli tímto citelně zredukováni?

Asi tak. Ale divil by ses, kolikrát člověk narazí na takového *etarda, že tomu sám ani nevěří. Ani bych nemusel lovit hluboko v paměti a vzpomněl bych si na týpka, co byl drsný jak hladká mouka, ale přitom byl důležitý, jak h*v*o v řiti! A takových bylo. Kolikrát jsem si říkal, jestli to náhodou není mnou.

 

Slyšel si někdy o tom, že se mohla objevit nová herní verze v1.70, která s sebou měla přinést nová vylepšení a eliminovat chybičky?

Copak slyšel, ale četl jsem o tom na nějakém fóru. Jenomže to bylo tak dávno, že tahle zvěst už snad nemůže být aktuální. To už by do mě dřív uhodily dva kulové blesky, než by VC dostal novou verzi.

 

A měla by při dnešním účastnickém stavu Vietconga taková nová verze vůbec cenu na vydání?

Neměla. Dělit 20 hráčů už by byl definitivní konec této hry.

 

Jednou ráno sem takhle našel online 2 hráče na serverech. Měl si taky štěstí na nějaké podobné a neuvěřitelně nízké číslo?

To je účast tak akorát na mapu .mini.., pamětníci pamatují. Ale takové štěstí jsem naštěstí neměl. Nebo vlastně smůlu.

 

Mám pro tebe otázku ohledně tvých oblíbených rozhovorů. Můžou hráčům - čtenářům lidově řečeno ''něco zajímavého dát'' a mají třeba svůj význam?

Pro mě to jsou nejzajímavější novinky. Díky nim se dozvím víc o ostatních i o jejich názorech. Já doufám, že rozhovory budou jedny ze stálic novinkového cyklu.

 

    Odpověd': Tak to dófáš správně. :-) Když vidím, že jsou oblíbené, slaví úspěch a pokud bude na co se zeptat, tak by to tak mohlo být i nadále.

 

Zastavme se na chvíli u tvého Krátkého Vietcong Filmu (CZ). Byl to tvůj největší videoprojekt, který si kdy udělal?

Asi ano. já jsem moc projektů nedělal a kdyžuž, tak jsem je nezveřejňoval. Ale rozhodně patřil mezi ty nejzdlouhavější a nejnáročnější, pokud jde teda o nahrávání ze hry a zachytávání žvanění postav.

 

Je zajímavé v něm slyšet zakomponované hlášky, které Steve Hawkins a některé ostatní postavy běžně ve hře neříkají?

Je to nezvyk. Zajímavý nezvyk. Netradiční nezvyk. No zkrátka něco mezi tím.

 

Tobě osobně se líbí nejvíc který úsek Filmu, pokud se budeme třeba bavit o přidaných zvukových efektech nebo překvapeních? Ustřelení kulky z Thompsona na střelnici se ti podle mě dost povedlo, ačkoliv výstřel mi jde z pravého repráku nebo sluchátka...

Je fakt, že tohle jsem si nepohlídal, i když si pamatuju, že při jiných situacích jsem si na to dával pozor. Ten film obsahuje spoustu chyb, což mě zpětně trochu mrzí a určitě bych si na to v poslední době dál více záležet.

Ale musím se smát, když si vzpomenu, že jsem si kvůli tomu musel koupit nové Winy, protože se starýma XP už se to nedalo. Nebylo to teda jen kvůli Filmu, ale dal tomu mému rozhodnutí ten správny impuls. A pokud jde o mou nejoblíbenější scénu, asi to bude přijezd do vesnice.

 

Taky se mi moc líbí a nevím ted', kdo to napsal v rozhovoru, ale pravděpodobně to bylo s Michalem-CZ, který napsal, že se zjevil ''Výcvikový Seržant Pohlreich''. :-) Považuješ tenhle svůj nápad ho tam dát jako přízrak za povedenou libůstku?

Já už jsem si dopředu říkal, že bych Výcvikáře ztělesnil jako takového zlého démona pro Hawkinse. Přece jen by byla škoda, abych takového nerudného panáčka vynechal.

 

Bylo těžké Seržanta, jak vynadá Hawkinsovi, takto do Filmu zakomponovat?

Nebylo, i když jsem možná chybně nahrával Seržanta a větu co povídá. Tehdy jsem to nahrával odděleně a tak se mu jinak otevírá ta jeho prořízlá tlama než to, co povídá v tom snímku.

 

Na serverech si vždycky hrál s postavou Hawkinse a jeho oblíbeným šátkem omotaným kolem hlavy a černýma brýlema jako ženista. S touto image postavy si hrál po netu od samýho začátku, co si hru více hráčů okusil?

Když jsem před těmi cca. 9 lety s VC začínal, měl jsem stažené demo Fist Alphy ve verzi 1.60. Tenkrát jsem měl Hawkinse. V plné verzi jsem krátce vykoušel Deforta, Hornstera a vrátil se zpět ke Stevovi. Ale z toho, že nevím jeho prostřední jméno mám smíšené pocity.

 

At' už bys v nejbližších dnech, týdnech nebo měsících už Vietcong téměř nehrál, tak zeptám se tě jako Honzy |Lorda Elity|: Budeš s náma aspoň v kontaktu prostřednictvím našich webů dokud o to budeš mít zájem?

Jistěže. Pořád se ještě někde proháním po Kambodži, jen třeba né v takové míře jako kdysi. Do Knihy návštěv sice nepíšu, ale hru si občas (zvlášt' o víkendu v pozdních hodinách) rád zahraju.

 

Pohltí tě vždy atmosféra a grafické zpracování džungle tehdejší doby, příběh a mise v kampaních Vietconga i Fist Alphy a to navzdory několika let, které už uběhly? Budeš si Vietcong přípomínat at' už spuštěním hry nebo videama na internetu?

Přírodu zpracovali vývojáři na jedničku. Mise Havárie v džungli je bezkonkurenční. Je toho mnoho, co bych mohl vychválit a taky se do toho pustím:

Hra začala být poutavá už od výcviku, poté záchrana pilota, návštěva nové základy a první vesnice, napadení starého chrámu, obrana Nui Peku, plíživá mise mezi vegetacemi, přílet do tábora s novým seržantem a jeho první mise, prolezení tunelů, jízda po řece, záchrana zajatce z tábora plného nepřátel, bránění rádia, útok na Hamburger Hill, útěk z Vietcongské vesnice, pomoc táboru pro horaly, odpálení mostu a nakonec i finální boj o vlastní základnu. A než si ji připmínat díky videím na internetu, to si ji raději zahraju.

 

Poslední otázka: Vzkázal bys na závěr něco ostatním? A budeš za ty roky strávené s Vietcongem mít na co vzpomínat? Hlavně tedy v posledních letech s naší Elitou?

Vzpomínek mám mraky. A ostatním bych chtěl říct, at' jsou ještě chvilí této hry součástí. Ti totiž představují takovou tu zlatou éru Vietcongu, do které jsem na mém začátku přišel. A vlastně i oni sami jsou takovou vzpomínkou na dobu, kdy to ve hře online fakt žilo.

 

    Díky, že sis našel čas na zodpovězení otázek a at' tě Vietcong jako hra nebo aspoň jako téma hry ještě stále baví, dokud to půjde a tvoje přízeň vůči Elitě je stále v zájmu a na pozitivní vlně!

 

zpět na Novinky

zpět na Úvodní stránku